Úprava objednávky vo WooCommerce poskytuje viacero možností úprav. Pre úpravu konkrétnej objednávky kliknite na jej číslo v zozname objednávok. Otvorí sa vám stránka s jej podrobnosťami.
Na stránke pre úpravu objednávky nájdete informácie ako dátum vytvorenia objednávky, jej stav, fakturačné a doručovacie údaje, zoznam objednaných položiek a či bol zákazník registrovaný. Tieto údaje je možné upravovať.
Úprava objednávky – adresa
Pre úpravu adries kliknite na ikonku ceruzky v pravom hornom rohu adresy. Môžete tu upraviť všetky položky. Ak máte zadanú len fakturačnú adresu a potrebujete ju skopírovať do adresy pre dopravu, kliknite na link Skopírovať fakturačnú adresu.
Stav objednávky
Objednávky vo WooCommerce sú od momentu ich vytvorenia vedené v zozname objednávok v konkrétnom stave (prijatá, spracováva sa, čaká na platbu, vybavená, zrušená, refundovaná). Úprava objednávky zahŕňa aj možnosť zmeny stavu objednávky.
Zoznam položiek objednávky
Pod časťou stránky s údajmi nájdete zoznam objednaných produktov. V prípade potreby môžete pridať novú položku (produkt, poplatok, poštovné, daň , poštovné), pridať kupón alebo refundovať objednávku. Tlačidlá pre potrebné funkcie nájdete pod zoznamom položiek objednávky.
Odstránenie produktu zo zozname položiek objednávky
Ak potrebujete napríklad niektorú položku z objednávky odstrániť a nahradiť ju novou, prejdite kurzorom na konkrétny tovar. Na konci riadku tovaru sa objaví malý krížik. Pre odstránenie tovaru z objednávky naň kliknite. WooCommerce vás upozorní na fakt, že ak ste predtým znížili počet položiek na sklade, budete ho musieť navýšiť manuálne.
Pridanie produktu do zoznamu položiek objednávky
Pre pridanie produktu do objednávky kliknite na tlačidlo Pridať položku pod zoznamom položiek objednávky. Zobrazia sa vám nové tlačidlá. Kliknite na Pridať produkt(y). Zobrazí sa vám okno, do ktorého začnete písať názov produktu. Stačí, ak napíšete niekoľko začiatočných písmen.
Produkt do objednávky pridáte kliknutím na Pridať.
Podobným spôsobom môžete do objednávky pridávať aj ostatné položky. Pre prepočítanie sumy objednávky kliknite na Prepočítať.
Úprava položky objednávky
Ak chcete niektorú položku objednávky upraviť, prejdite kurzorom na konkrétny tovar. Na konci riadku tovaru sa objaví malá ceruzka. Po kliknutí na ceruzku budete môcť upraviť počet kusov, cenu a pridať meta. Pre uloženie kliknite na Uložiť.
Poznámky Objednávka
Na pravej strane stránky vidíte okno Poznámky Objednávka. Sú to poznámky, ktoré vytvoril WooCommerce. Nájdete tu napríklad poznámky o vytvorení objednávky, zmene jej stavu a podobne.
Na spodku tohto okna máte možnosť vložiť vlastnú poznámku. Môže to byť poznámka pre zákazníka — táto poznámka bude pridaná do e-mailovej notifikácie pre zákazníka. Alebo to môže byť vaša interná poznámka. Táto sa po vložení objaví v zozname poznámok vyššie.
Povolenie pre stiahnutie súborov
Na stránke úpravy objednávky môžete ďalej pridávať vlastné polia ako dátum exspirácie, totálny výpredaj a podobne.
Celkom na spodku stránky nájdete posledné okno, v ktorom môžete udeliť povolenie pre stiahnutie súborov (toto používate, ak predávate produkty určené na stiahnutie).
Viac informácií nájdete v oficiálnej dokumentácii: docs.woocommerce.com
Dobrý deň,
je možnosť nastavovať , kedy sa z prijatej objednávky stane zrušená?
Neviem to nikde nájsť, ale pri platbách na dobierku, mi to začalo zrazu automaticky robiť po pár hodinách ako ich prepnem do stavu prijatá.
Vopred ďakujem
Katarína
Dobrý deň,
Skúste v nastaveniach zrušiť čas držania na sklade. Dajte mi potom prosím vedieť, či to pomohlo.
Dobrý deň, prosím Vás každa nová objednávka na dobierku ide rovno do stavu spracováva sa. Je možné aby objednávka bola v stave prijatá ? Ďakujem
Dobrý deň,
Proces spracovania objednávky vo Woo funguje tak ako píšte – objednávka na dobierku sa dá automaticky do stavu spracováva sa. Ak chcete mať stav Prijatá, musíte to spraviť programátorsky alebo nejakým pluginom. Ja by som vyskúšal tento: https://wordpress.org/plugins/cod-default-status-for-woocommerce/
Pozdravujem,
je možné pridat do objednávky zľav? Čiže zakazník nakúpi a ja mu chcem poskytnúť zľavu, nie kupónom pri nákupe ale priamo pridať hodnotu zľavy, alebo v % do vytvorenej objednávky v admine?
Dobrý deň,
Dá sa to aj cez administráciu objednávky – buď, že sa tam vloží kupón cez tlačidlo ‚Použiť kupón‘, ktoré sa nachádza pod produktami, alebo sa dajú upravovať aj ceny produktov.
Rozumiem, ale taka moznost ze “pridat zlavu – hodnotu/percenta” na celu objednavku tam priamo nie je?
Nie je. Tipujem, že na to bude existovať nejaký plugin.
Zdravím nestretol sa niekto zo zvukovou notifikáciou novej objednávky vo woo
Pekný deň.
Chcem sa opýtať či existuje možnosť, že po zrušení objednávky automaticky vráti produkt nas5 na sklad ?
Ďakujem
Dobrý deň,
Na základe dokumentácie to WooCommerce nedokáže robiť automaticky, takže jediná možnosť zostáva skúsiť nájsť na to plugin (žiaden nepoznám).
Zdravím,
jak lze změnit u přijaté objednávky způbob dopravy. Např. Pošta za Zásilkovnu nebo třeba jen změnu pobočky?
Dobrý deň,
Skúste zmeniť stav objednávky na ‚prijatá‘. Potom v časti produkty kliknúť na ‚Pridať položku‘ a tam editovať dopravu. Samozrejme to, či vám tento spôsob bude fungovať závisí od toho, ako máte riešenú tu dopravu (plugin, atď.).
Dobrý deň prajem,
Išiel som podľa vášho návodu a ked chcem pridať novú položku v objednávke tak sa mi nezobrazuje, tak ako vám na ľavo dole možnosť „pridať položku“ mám tam iba jednu možnosť a to „refundácia“. Je to z dôvodu že tam nie je niečo kompletne nastavené vo woocomerce ?
Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
ak sa nemýlim tak upravovať objednávku sa dá iba pri niektorých stavoch. Skúste najskôr zmeniť stav objednávky na prijatá a dajte vedieť, či sa vám tam zobrazili spomínané možnosti.
1. Dobrý deň, objednavka sa da upraviť iba v stave „prijatá“?
Ak je to tak, da sa potom niekde vypnuť aby sa nedala automaticky do stavu „vybavená“?
2. Dá sa nastaviť nejaký produkt IBA pre určitého partnera? Aby on po prihlásení videl svoje produkty – máme na mieru produkty, ktoré nechcem aby sa zobrazovali všetkým. Ako toto vyriešiť prosím.
Dobrý deň. Ak sa vám nejaká objednávka automaticky dostáva do stavu „vybavená“, zrejme tam máte nejaký plugin, ktorý to tak nastavuje. Štandardne sa to takto nedeje.