Pre nastavenia produktov máte vo WooCommerce niekoľko nástrojov. Teraz budeme hovoriť o nastaveniach, ktoré nájdete v administrácii vašej stránky pod možnosťou WooCommerce › Nastavenia.
Ako produkty do e-shopu vkladať, si povieme v niektorej z nasledujúcich častí návodu.V nastaveniach produktov nájdete v hornej časti stránky tri linky. Postupne si ich prejdeme.
Všeobecné nastavenia produktov
V časti všeobecné nastavenia produktov nastavujete jednotku hmotnosti a rozmeru, hodnotenia a recenzie.
Jednotky hmotnosti a rozmeru sa zadávajú hlavne kvôli preprave tovaru, kvôli kalkulácii hmotnosti zásielok, výpočtu rozmerov zásielky a podobne.
V nastaveniach recenzií a hodnotenia si môžete zvoliť, či dovolíte návštevníkom stránky hodnotiť produkty. Tiež si nastavíte, či bude hodnotenie produktov pri recenziách voliteľné alebo nie.
Opäť si nezabudnite vykonané zmeny uložiť.
Nastavenia produktov – sklad
Nastavenia skladu sú voliteľnou funkciou. Sú určené na riadenie zásob e-shopu. Ak chcete nastavenia skladu používať, zaškrtnite okienko v prvom riadku stránky: Povoliť riadenie skladových zásob.
V nastaveniach skladu ďalej nájdete tieto možnosti:
Držať sklad (v minútach)
Tu zvolíte čas, počas ktorého sa daný produkt bude zadržiavať v sklade od prijatej objednávky po jej zaplatenie. Tovar sa pri vytvorení objednávky odpíše zo skladu. Ak objednávka nebude uhradená do uplynutia stanovenej doby, tovar sa do skladu znovu pripíše. Ak si neželáte túto funkciu používať, políčko nevypĺňajte.
Upozornenie
Ďalej si všimnite dva riadky upozornení. Môžete si zvoliť, či chcete dostávať e-maily, ktoré vás upozornia na nízky stav skladových zásob alebo na vyčerpanie zásob. V nasledujúcich políčkach vyplníte svoj e-mail, počet kusov tovaru, pri ktorom chcete byť upozornený na nízky stav skladu a počet kusov, pri ktorom dostanete upozornenie o vyčerpaní zásob.
V predposlednom riadku nastavíte, či sa položky, ktoré nie sú skladom, majú zobrazovať na stránkach e-shopu.
V poslednom riadku určíte, či sa bude pri zobrazení produktu na stránke zobrazovať aj koľko kusov je na sklade.
Produkty na stiahnutie
Na poslednej stránke nastavenia produktov nastavujete produkty, ktoré sú určené na stiahnutie. Bude sa jednať o tovar ako e-knihy, software a podobne.
Spôsob stiahnutia súboru
Po kliknutí na šípku v tomto riadku sa vám zobrazia tri možnosti:
Vynútiť stiahnutie — pri nastavení tejto voľby sa budú súbory sťahovať pomocou PHP scriptu. Táto voľba je vhodná, ak chcete, aby si zákazník po zaplatení objednávky stiahol súbor iba raz. URL adresa zostane skrytá.
X-Accel-Redirect/X-Sendfile — táto voľba je určená pre väčšie súbory. (Server musí tyto hlavičky podporovat, přičemž X-Accel-Redirect je dostupná na Nginx.)
Iba presmerovanie — zákazník bude po zaplatení presmerovaný na URL súboru. Nebudete mať preto kontrolu nad tým, koľko krát si súbor reálne stiahne.
Obmedzenie prístupu
V poslednej časti nastavení produktov na stiahnutie nájdete ešte dve možnosti:
Sťahovanie súborov vyžaduje prihlásenie — ak zaškrtnete toto políčko, zákazník si bude môcť stiahnuť súbor len ak bude prihlásený vo svojom účte.
Udeliť prístup k produktom na stiahnutie po platbe — zákazník si bude môcť stiahnuť súbor hneď po zaplatení, aj keď bude ešte objednávka v stave spracováva sa. Ak toto políčko necháte prázdne, bude si môcť súbory stiahnuť, až keď bude v stave vybavená.
Ak ste sa pre-klikali nastaveniami až sem, nezabudnite, že je potrebné opäť uložiť vykonané zmeny.
Viac informácií nájdete v oficiálnej dokumentácii: docs.woocommerce.com
viete mi poradit ako editovat text dostupnosti tovaru? … ak je skladom alebo nie je skladom text je ok, ale chcel by som dostupnost na objednavku mat text „Na objednávku do 3 dní“ … dakujem za help
Skúste to spraviť editáciou súborov prekladu, napríklad cez plugin Loco.
Dakujem, upravene … rychlovka. Este predsa jedna otazka … ako nastavit aby sa mi ukazoval text dostupnosti tovaru aj ked je tovar na sklade? Aktualne je to tak ze ak je tovar na sklade v popise tovaru nie je nic napisane, ak nie je na sklade je tam hlaska „nie je na sklade“
Skúste pozrieť Nastavenia -> Produkty -> Sklad – ak tam nie je taká možnosť akú potrebujete, tak je pravdepodobne potrebné riešiť to pluginom alebo programátorsky.
uz som to vyriesil, zapol som spravu skladu, k produktom ktore mam na sklade som nastavil hodnotu 1000ks skladom, ktore skladom nemam hodnotu 0 a tym padom sa fany text zobrazuje bzdy.
viete mi prosim poradit ako sa daju zoradit produkty tak, aby sa zobrazovali podla mnou zvoleneho poradia (nastaveneho v casti WooCommerce/Produkty/Upraviť produkt/Pokrocile/poradie produktu) a nie podla toho, kedy som ich pridal?
dakujem vopred
Dobrý deň, skúšali ste to podľa tohto návodu na zoradenie produktov?
Dobrý deň,
skúšal, výsledok – produkty mám zoradené v worpress editačnej stránke, ale na živej web stránke to zostáva bez zmien v poradí
akoby to potrbovalo este nejake ulozenie/potvrdenie aby to ulozilo…
Dobrý deň, skúste si dočasne zmeniť šablónu na základnú Storefront a pozrieť, či ich na živej stránke zobrazuje vo vlastnom poradí. Ak áno, tak sa problém týka vašej šablóny.
Dobry den,
Mam produkt, ku ktoremu davam zadarmo e-book. Ako si mam nastavit, aby sa po predaji produktu automaticky (pridal k mailu / ukazal na stiahnutie) aj ten e-book?
dakujem
Dobrý deň, je mi ľúto, ale takú situáciu som ešte neriešil, takže neviem poradiť. V prípade potreby vám viem odporučiť programátora, ktorý by vám to spravil v rámci svojich služieb.
Dobrý deň, zamyslel som sa ešte nad tým a vedel by som si predstaviť spraviť to cez plugin Free Gifts ako darček zadarmo, ktorý by sa automaticky pridal do košíka pri danom produkte.
Ďakujem pekne
Dobry den, hladal som v Loco Translate plugine nastavenia hore spominanych textov k produktom „Na sklade“ „Nie je na sklade“ avsak nikde v plugine som tie texty nenasiel. Viete mi poradit prosim?
Dobrý deň, skúste pozrieť aj v textoch šablóny a iných pluginov, či sa tie texty náhodou nenaťahujú odtiaľ.
Chcel by som vás poprosiť,kde sa dá nastaviť (alebo plugin)keď si zákazník objedná 2 produkty a tretí by dostal zadarmo (podľa svojho vlastného vyberu) respektíve by mu ho nezaratalo v objednávke
Za vašu odpoveď vopred dakujem
Zdravím Vladimír, nastaviť sa to nedá, Woocommerce nemá takúto funkcionalitu. Bohužiaľ nepoznám ani konkrétny plugin, nakoľko som si presne túto vec naprogramoval sám podľa potreby.
Dobrý deň, dá sa to spraviť napríklad cez tento plugin.