Eshop na predaj – na čo si dať pozor pri kúpe alebo predaji? 

Prezeráte si určitý eshop na predaj a premýšľate nad jeho kúpou? Alebo naopak zvažujete predaj eshopu? Prečitajte si naše tipy.

Eshop na predaj

Nakupovanie eshopov na internete je niekedy výhodná ale i pomerne riskantná stratégia, ktorá vás môže vyjsť draho. 

V nasledujúcich riadkoch sa teda pozrieme na to, či sa oplatí eshop vôbec kúpiť, aké sú klady a zápory nakupovania eshopu, ako aj na čo si dať pozor pri kúpe takéhoto obchodu. 

Oplatí sa kúpiť eshop? 

Kúpa už zabehnutého eshopu vám môže priniesť zaujímavé benefity ako sú napríklad ušetrený čas, stabilný ziskový tok (v optimálnom prípade) ako aj kontakty a zákazníkov, ktorých by ste ešte len pri zakladaní nového eshopu museli získať. 

1. Ušetrený čas

Ak máte aspoň nejaké skúsenosti so spravovaním a tvorbou e-shopov, určite oceníte fakt, že nebudete musieť začať tak povediac “od nuly”. 

Zabehnuté eshopy zvyčajne majú už dávno nastavené a optimalizované všetky aspekty – od vytvorených stránok, cez marketing a SEO, nastavené spôsoby predaja a pod. 

Okrem toho však môžete pri nákupe eshopu získať aj nejaké tipy a rady od predchádzajúceho majiteľa, ktorý vám môže vysvetliť, ako v praxi jeho internetový obchod funguje, na čo si dať pozor, aké sú vzťahy so zákazníkmi či dokonca kam by sa oplatilo s eshopom ďalej posunúť.

2. Kontakty na dodávateľov

Jedným z hlavných benefitov pri nákupe existujúce eshopu je hlavne to, že s ním získate aj kontakty na dodávateľov a tým pádom aj na tovar samotný. 

V prípade, že mal predchádzajúci majiteľ s dodávateľmi dobré vzťahy, ušetríte si “kopec nervov” a energie, ktoré by ste inak museli vložiť do hľadania spoločností, ktorý vám s dodaním tovaru pomôžu. 

3. Existujúcich zákazníkov 

Azda najväčšie plus pri kúpe eshopu získate vo forme stabilných zákazníkov – ak je daný eshop aspoň trochu úspešný, budete mať hneď od začiatku už nejaký zisk vo forme pravidelných objednávok. 

Získavanie nových zákazníkov je kameň úrazu pri akomkoľvek rozbiehajúcom sa projekte. 

Vďaka tomu sa môže zdať eshop, ktorý je na predaj ako veľmi zaujímavý spôsob, ako si rozbehnúť nový biznis. 

Samozrejme nákup eshopu so sebou prináša aj určité riziká. Každý nákup eshopu, ktorý dobre nepoznáte, vás môže stáť v lepšom prípade len veľa energie a času (kým zistíte, že skrátka nestojí za to), v horšom prípade stratíte pri zlom nákupe aj počiatočnú investíciu. 

V tomto ohľade stojí určite za to si porovnať eshopy na predaj s “krabicovými” eshopmi na prenájom.

Eshop na predaj vs. eshop na prenájom

Eshopy, ktoré sú na predaj síce môžu byť veľmi výhodnou kúpou, ale i veľmi finančným rizikom – na tieto veci by ste si mali dať určite pozor: 

  • Nízky (alebo neexistujúci) zisk – pri eshopoch, ktoré sa majitelia snažia predať môžete naraziť na ľudí, ktorí sa oháňajú prehnanými číslami so ziskom, ktoré skrátka nie sú pravda.
  • Negatívne recenzie – pokiaľ si urobil dané eshop zlé meno, resp. zlú značku, len veľmi ťažko by sa vám podarilo ho znova “nakopnúť” tak, aby mu ľudia znovu dôverovali. 
  • Vysoké náklady – hoci by sa zdalo s eshopom všetko v poriadku – má dobré zisky, meno a všetko beží ako má – môžete tvrdo naraziť na fakt, že jeho údržba stojí nemalé peniaze. V takýchto prípadoch by sa vám určite viac oplatilo si vytvoriť svoj vlastný eshop a mať všetko pod kontrolou, ako sa naopak snažiť znížiť náklady predraženého eshopu. 
  • Zlá technická podpora – v niektorých prípadoch sa môžete stretnúť s tým, že eshop bol vytvorený “na kolene”. Zo začiatku sa vám to nemusí zdať ako problém (ak dobre eshop funguje) ale eventuálne začnete narážať na technické problémy, s ktorými vy či skúsený programátor si nemusíte poradiť. 

Pokiaľ sa necítite ani na jeden z vyššie spomínaných potenciálnych problémov, môže byť pre vás výhodiskom jednoducho alternatíva – prenájom eshopu. 

Webnode

Webnode je ďalší populárny poskytovateľov eshopov na prenájom, ktorý pochádza z Českej republiky. 

Vďaka svojím jedinečným funkciám a rozhraniu funguje na trhu už viac ako 11 rokov. Registrácia a tvorba eshopu vo Webnode je veľmi jednoduchá – vyplníte pár osobných údajov, zaplatíte mesačný poplatok a môžete sa pustiť do tvorby svojho vlastného internetového obchodu. 

💡 Tip: Ak vás zaujalo e-commerce riešenie Webnode, môžete si prečítať môj článok: Recenzia: Oplatí sa použiť Webnode na tvorbu web stránky?

Webareal

webareal

Webareal je známy nástroj na tvorbu e-shopov, ktorý funguje vo viacerých krajinách v EÚ už od roku 2007.

Tento poskytovateľ vám dokáže ponúknuť veľmi prehľadné rozhranie na vytvorenie a spravovanie vášho obchodu, ako aj možnosť pridania rôznych funkcií, responzívnych šablón či nastavovanie objednávok. 

Vďaka svojmu výhodnému cenníku dokáže zaujať aj ľudí, ktorí by do internetového obchodu nechceli zo začiatku príliš veľa investovať. 

💡 Tip: Pokiaľ by ste sa chceli dozvedieť viac o funkciách a cene tejto platformy, môžete si prečítať môj článok: Vytvorte si profesionálny eshop cez Webareal (Recenzia).

Eshop-rychlo

eshop-rychlo

Eshop-rychlo sa sústredí predovšetkým na začiatočníkov, ktorý nemajú (zatiaľ) veľa skúseností s tvorbou internetových obchodov. 

Okrem jednoduchého rozhrania ponúka tento poskytovateľ aj skvelú zákaznícku podporu, pravidelné aktualizácie, (takmer) neobmedzený počet produktov, ktoré môžete na svoj web pridať – skrátka všetko čo na rozbehnutie eshopu potrebujete. 

💡 Tip: To ako naozaj rýchlo sa dá založiť e-shop na tejto platforme a aké funkcie vám dokáže poskytnúť sa dočítate v recenzií: Rýchle spustenie obchodu s Eshop-rychlo.

Shoptet

Shoptet sa považuje medzi niektorými online marketérmi ako jednotka na trhu – vďaka svojmu jednoduchému rozhraniu, širokému sortimentu šablón a “zrozumiteľnému” rozhraniu sa oplatí najmä začínajúcim podnikateľom či skrátka ľuďom, ktorý s tvorbou eshopu ešte toľko skúseností nemajú. 

Táto internetová platforma ponúka eshop na prenájom v 4 platených balíkoch – Basic, Business, Profi a Enterprise – s narastajúcim mesačným poplatkom za každý balík tak pokrýva malé i veľké internetové obchody, ktoré by chceli fungovať na tejto platforme. 

💡 Tip: Ak by ste sa chceli dozvedieť o platforme Shoptet viac, určite si prečítajte moju recenziu: Shoptet – je naozaj jednotka na trhu? Nájdete tu aj užitočný ebook.

MioWeb

mioweb

MioWeb je ďalší známi online nástroj pre tvorbu web stránok, ktorý vznikol v Českej republike. 

Pri zakladaní eshopu na tejto platforme začínate s výberom šablóny a základnými nastaveniami – postup na tvorbu funkčného webu vám zaberie doslova len pár minút (samozrejme na jeho úpravu budete potrebovať času podstatne viac). 

Okrem 14-dňovej trial verzie ponúka MioWeb aj zaujímavé cenové balíčky (Start a Business) v ktoré v sebe skrývajú všetko čo na tvorbu a správu web stránok potrebujete.

💡 Tip: Návod na to ako používať MioWeb spolu so všetkými jeho funkciami sa dočítate v článku: MioWeb: recenzia a moje skúsenosti s týmto nástrojom

Pokiaľ sa stále neviete rozhodnúť, ktorý poskytovateľ eshopov s bezplatnou (prípadne platenou) verziou by bol pre vás ten pravý, určite si pozrite a prečítajte môj zoznam e-shopov na prenájom

Na čo si dať pozor pri kupovaní eshopu? 

1. Pozrite sa na recenzie

V prvom rade sa pozrite na to, ako vnímajú váš vybraný eshop zákazníci a celkovo ľudia na internete. 

Ak uvidíte hneď od začiatku negatívne recenzie a komentáre na platformách ako je heureka.sk, budete mať hneď prvý negatívny signál o tom, že niečo nie je s daným obchodom v poriadku. 

Rovnako si dajte tú námahu sa pozrieť sociálne média daného obchodu, komentáre a príspevky užívateľov, prípadne sa ľudí opýtajte na ich skúsenosti s daným eshopom. 

2. Overte si zisky

Určite by ste nemali zabudnúť na to, či daný eshop zarába reálne peniaze. 

Pri záujme o kúpu si môžete vypýtať od majiteľa eshopu obraty za posledné roky, ako aj zisky po vyplatení všetkých nákladov na chod webu. 

Rovnako by ste si mali pozrieť údaje z obchodného registra a stránky finstat.sk, kde sa dozviete ako sa firme za daným eshopom darí. 

3. Otestuje eshop

Ide o veľmi jednoduchý krok – jednoducho si niečo z eshopu objednajte a venujte pozornosť všetkým krokom počas nakupovania. 

Či už ide o prehliadanie produktov, vyplneniu údajov, samotný nákup, dodanie tovaru či dokonca v prípade problému pomoc podpory – to všetko vám pomôže si urobiť lepší obraz o tom, ako je na tom daný internetový obchod (a jeho zákazníci). 

4. Prezrite si analytické dáta

Ak ide o seriózneho predajcu, nemalo by byť poskytnutie dát o stránke pre neho žiadným problémom.

Bez údajov o návštevnosti stránok, počtu objednávok či dokonca počtu reklamácií naprieč celému časovému obdobiu fungovania eshopu skrátka nebudete schopný vydedukovať, či sa obchodu darí alebo naopak, či to ide s ním dolu vodou. 

V tomto prípade budú historické dáta z Google Analytics, Google Search Console či z iných platforiem vaším priateľom, ktorý vám hneď napovie, či má eshop nejaký potenciál alebo nie. 

5. Preverte si dodávateľov a tovar

Pokiaľ sa zatiaľ zdá, že je s eshopom všetko v poriadku a vyzerá sľubne, môžete prejsť k ďalšiemu kroku – oslovenie dodávateľov a kontrola tovaru. 

Aj keby mal majiteľ eshopu stabilných dodávateľov, budete sa s nimi musieť tak či tak eventuálne skontaktovať a dohodnúť sa na pravidelnom dodávaní tovaru aj naďalej. 

V rámci tohto bodu je teda nesmierne dôležité zistiť, aké majú skúsenosti dodávatelia s daným eshopom a čo všetko vám dokážu ponúknuť ak obchod prevezmete.

Rovnako by ste nemali zabudnúť ani na kontrolu tovaru a jeho množstvo – môže sa vám stať, že majiteľ obchodu sa snaží predať eshop len kvôli tomu, že má na sklade priveľa vecí, ktoré skrátka nie je schopný predať. 

6. Porozprávajte sa s majiteľom (osobne)

Na záver sa určite tak či tak budete musieť porozprávať s majiteľom – dôležité je, aby daná komunikácia neprebehla na diaľku ale osobne v jednej miestnosti. 

Konverzácia s prevádzkovateľom webu vám napovie veľmi veľa o danom človeku ako aj o dôvodoch, kvôli ktorým eshop predáva. 

Okrem toho sa ho môžete rovnako spýtať na rôzne praktické rady či tipy, ktoré by ste na diaľku skrátka nezistili. 

💡 Tip: Premýšľate kde kúpiť, či naopak ako predať eshop? Momentálne existujú desiatky portálov, kde si môžete zaregistrovať predaj svojho eshopu alebo naopak, pozrieť ponuku eshopov na predaj – takéto web stránky nájdete doslova po minúte hľadania v Google vyhľadávači. 

Medzi takéto portály na predaj či nákup eshopov patria napríklad: 

  • webynapredaj.sk
  • predam-eshop.sk
  • https://expresweb.sk/
🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
WordPress Návod v PDF

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here