Začínate s e-shopom? Držte sa týchto 9 bodov

Vďaka WordPress a WooCommerce je založenie e-shopu omnoho dostupnejšou záležitosťou. Online predaj už našťastie dlhšie nie je výsadou iba veľkých značiek. Prostredníctvom e-shopu dnes môže predávať prakticky ktokoľvek a čokoľvek.

So založením e-shopu na WordPress vám výrazne pomôžu viaceré moduly. V tomto prípade mám na mysli najmä jeden konkrétny. WooCommerce. Je to najpopulárnejší modul, ktorý má rad funkcií a je ľahko rozšíriteľný pomocou externých modulov.

1. Produkt ako riešenie problému 

188H

Celý online predaj nie je len o samotnom produkte. Ako to myslím? Všetko spočíva v nájdení ľudí, ktorí hľadajú riešenie určitého problému. Ako prísť teda na to, na čo sa ľudia pýtajú a aké riešenia hľadajú?
Existujú tri základné spôsoby, ako to zistiť.

  • Navštívte rôzne online fóra a hľadajte problémy, ktoré ľudia riešia.
  • Urobte si analýzu kľúčových slov, ktoré ľudia najčastejšie hľadajú.
  • Analyzujte konkurenciu. Poučte sa z jej chýb a ponúknite lepší produkt alebo službu.

Ak už máte premyslené, čo bude váš produkt a komu ho budete ponúkať, môžete sa pustiť do práce na novom e-shope. Začnite inštaláciou WooCommerce.

2. Inštalácia WooCommerce

WooCommerce bude potrebné nainštalovať. Inštalácia prebieha podobne ako pri inštalovaní modulov. Na nástenke si zvolíte možnosť “moduly” — “pridať nový/ add new”, nainštalujete a následne aktivujete.

3. Konfigurácia WooCommerce

Po aktivácii WooCommerce je čas na jeho prispôsobenie. Výhodou je, že má takmer neobmedzené možnosti prispôsobenia, v závislosti od toho, ako zložitý alebo jednoduchý chcete váš e-shop mať.

general options

currency options

4. Výber témy

Dôležitým krokom je výber vhodnej WooCommerce témy. Najväčším výberom tém disponuje wordpress.org, ale na webe nájdete aj ďalšie zdroje free WordPress tém. Okrem spomenutých zdrojov poskytuje zaujímavé témy napríklad aj WooThemes. Možno si vyberiete práve tam. Pri výbere témy myslite na to, aby téma vyzerala čo najprofesionálnejšie a poskytovala dobré UX a UI. To znamená, že používatelia by sa mali na vašej stránke zvládnuť jednoducho orientovať, pozitívne reagovať na jej obsah a na to, čo sa na nej deje. Tieto predpoklady sú základom pre dobrú používateľskú skúsenosť, teda UX. Technické, typografické a ikony či rôzne interaktívne elementy zas predstavujú používateľské rozhranie alebo UI.

5. Text, ktorý predáva

copy

Vaša ponuka sa bude skladať z vizuálnej a textovej časti. Netreba podceniť ani jednu z nich. Kvalitné obrázky v dobrom rozlíšení podporte pútavým textom. Text by mal byť zaujímavý a mal by osloviť tak, že prevedie zákazníka od príchodu na e-shop, až po moment, kedy svoj nákup potvrdí tlačidlom “kúpiť”.

Myslite ako váš zákazník. Dobrá pomôcka je vytvorenie persóny. Vytvorte si typ zákazníka, ktorý bude na vašom e-shope nakupovať, premýšľajte ako on. Pokojne si zákazníka nazvite konkrétnym menom. Myslite na to, čo by sa mu páčilo a čo by ho presvedčilo o tom, aby na vašom e-shope nakúpil.

6. Dizajn

grid style layout

Odporúčam staviť na jednoduchosť a minimalizmus. Riadťe sa heslom “menej je viac”. Nesmiete dopustiť, aby váš e-shop pôsobil chaoticky. Použite jeden alebo maximálne dva fonty na bielom pozadí. Dobre si premyslite aj navigáciu na webovej stránke. Mala by byť jasná a čistá. Inšpiráciu hľadajte napríklad vo flat dizajne alebo Grid style layout dizajne. Takýto dizajn dnes patrí medzi najpoužívanejšie. Nepodceňte ani UX a UI dizajn.

7. Pridanie produktov

Pridanie produktov do e-shopu je ako pridanie nového článku na blog. Pridávať môžete aj kategórie výrobkov, značiek .. Rovnako ako aj pri blogu.

8. Plánovanie marketingu a komunikácie

socialmedia-sharing

V prípade uvádzania nového e-shopu je vhodné porozmýšlať nad platenou PPC reklamou. Je to pomerne jednoduchá cesta k tomu, ako dostať nových potenciálnych zákazníkov na váš e-shop.

V rámci marketingu a komunikácie sa zamerajte najmä na sociálne siete a e-mail marketing. Podľa štatistík si až 58% ľudí pravidelne každé ráno kontroluje e-maily. Takouto komunikáciou si budujete so zákazníkmi dlhodobý vzťah. Výhodou komunikácie a reklamy na sociálnych sieťach je to, že je pomerne lacná a efektívna. Podobne ako aj e-mail marketing. Začiatky síce môžu byť ťažšie, no prinesú svoje ovocie. Vzťah si budujte napríklad aj tak, že svojim zákazníkom pošlete milé prianie na narodeniny alebo ich pravidelne budete informovať o špeciálnych zľavách a novinkách. Okrem toho tvorte hodnotný obsah, ku ktorému budú mať zákazníci voľný prístup. Pokiaľ máte blog, obsah, ktorý uverejňujete nezabudnite linkovať. Samozrejme na relevantné odkazy. Google to ocení.

9. Budovanie dôvery 

liska a maly princ
Budovať si dôveru je beh na dlhú trať. Nič nejde hneď. Dnes si lajk a follow musia značky zaslúžiť. Cesta je uverejňovanie kvalitného obsahu a poskytovanie dôvodov na to, aby sa ľudia na váš e-shop vracali.

Keď máte celkovú stratégiu premyslenú, je čas na spustenie vášho nového e-shopu. Zhrnuli sme ako si vybudovať e-shop. Akonáhle je váš e-shop aktívny, dajte o ňom vedieť. Zdieľajte ho prostredníctvom sociálnych sietí, pošlite ho priateľom, známym. Dostaňte ho čo najviac do povedomia. Pozorujte, ktoré produkty a služby sa predávajú najviac, o ktoré je najväčší, ale aj najmenší záujem.

Pri uvádzaní e-shopu myslite na to, aké je dôležité prepojenie skvelého produktu s marketingom a komunikáciou. Mať len dobrý nápad, o ktorom nikto nevie je na nič. Hovorte o sebe, snažte sa dostať do povedomia ľudí, budujte si vzťah a dôveru.

E-shopom sa ešte budeme venovať. Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články na tému WordPress a WooCommerce.

Verím, že vám moje tipy a postrehy pomohli a želám vám s vašim e-shopom čo najviac úspechov. 🙂

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Pomohol vám tento článok? Podporte nás 🧡
WordPress Návod v PDF

4 Komentáre

  1. Ono je to fajn, ale nesmiete zabudnut najma na SEO, neodporucal by som emailovy marketing hned na zaciatku vytvorenia eshopu. Z mojho pohladu je najdolezitejsie pre novy eshop kvalita kontextu a rozsah textu na stranke. Netreba zabudnut ze ak mate slabe popisy na webe, tak zato je manualna penalizacia a do top 10 v google sa nedostante.

  2. skusal som WooCommerce spolu s pluginom „User Language Switch“ , neslo zobrazit produkty , stale dava link ..//produkt nameiseto .//product. nenasiel som sposob ako to opravit. viete poradit?

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here