Témou číslo 1 tohto mesiaca sa (aspoň) v mojom okolí stal marketing na Instagrame. Možnosť zaplatiť si reklamu na Facebooku už poznáme dlhšie. Najnovšie túto možnosť ponúka aj Instagram. Ten je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou za rok 2014.
Na webe nájdeme množstvo prípadových štúdií o tom, ako robiť efektívny marketing na Instagrame. Zaujímavý a inšpiratívny článok, ktorý stojí za prečítanie dáva do pozornosti prípadovú štúdiu z časopisu National Geographic. Hovorí o tom, ako sa zvýšil Instagram engagement až o 20%. Vyplynulo to z porovnávania rovnakých príspevkoch na podobných sociálnych sieťach (Instagram a Twitter).
Ak chcete začať robiť biznis na Instagrame, pozrite si nasledujúce kroky.
Vytvorte si účet a vhodne ho nazvite
Vaše meno na Instagrame je spôsob, vďaka ktorému vás na tejto sociálnej sieti budú môcť potenciálni followeri nájsť a podľa čoho si vás zapamätajú. Názov vášho účtu by mal byť stručný a ľahko zapamätateľný. Ľahšie nájdete účet RowBow ako napríklad _BowtieFashion87.
Nájdite si svoj vlastný štýl
Vysvetlím vám to na jednoduchom vizuálnom príklade. Pozrite si Instagram účet BlueMint. Čo vidíte?
Všade samá modrá, plavky, more, pláž a samozrejme LOGO značky. To všetko je súčasťou premyslenej identity značky. V tomto momente sa aj ja chcem vrátiť na dovolenku. Chuť kúpiť si plavky mám aj v momente, keď ležím v deke pri krbe a vonku je 5℃. Veď plaviek nikdy nie je dosť. Poviem si. Ťuknete na “follow” a rýchlo si zvyknete na to, že fotografie s týmito vlastnosťami budú vo väčšine prípadov patriť práve značke BlueMint a jej účtu na Instagrame.
Vytvorte si teda aj vy vlastnú ideu, svoj vlastný štýl, buďte originálny a robte svoj biznis s vášňou. Mnoho úspešných účtov si získalo slávu vďaka tomu, že ich účty obsahujú najmä autá, hodinky, zvieratá, krásne miesta a krásne ženy. Ľudia sa všeobecne radi pozerajú na všetko pekné.
Zdieľajte kvalitný obsah
Prvý účet má viac followerov, viac postov a menší engagement. Prečo? Pretože na obsahu záleží. Väčšina ľudí (asi aj vy), je unavených z toho, ak nejaký účet na Instagrame pridáva 10 postov denne. Vo viacerých prípadoch sa stáva, že aj tak aspoň 7 z nich má s konkrétnym účtom spoločného len málo. Hodnota podobných príspevkov denne prudko klesá. Z obrázkov sa stanú spamy a jediné čo získate bude “unfollow”. Ľudia chcú vidieť reálnych ľudí, reálne príbehy, produkty a emócie. Premýšľajte o tom, čo postujete a kedy to postujete. Vytvoriť kvalitný príspevok môže trvať od pár hodín až po celý deň. Nezabudnite, že váš čas a kreativita sú tým najcennejším majetkom.
Zdieľajte kvalitné fotografie
Zamerajte sa na fotografie vo vysokej kvalite, dostatočnej veľkosti a rozlíšenia. Ak je vaše podnikanie založené na vizualite, v tom prípade si na fotkách dajte záležať ešte viac. Nebežte hneď do obchodu kupovať zrkadlovku. Súčasné trendy hovoria, že úspešnejšie sú fotografie fotené mobilom. Silu fotiek doplňte vhodnými a atraktívnymi hashtagmi. Viac ako slovenské sa snažte použiť anglické. Váš obsah sa tak dostane aj k zahraničným používateľom. Pri fotografiách, ktoré pridávate sa snažte zachovať najmä jednotnosť.
Sledujte trendy a konkurenciu
Zo sily Instagramu vyťažte maximum. Skúšajte, na aký druh príspevkov vaši fanúšikovia reagujú najviac. Analýza konkurencie pomáha jednoduchšie vypracovať stratégiu celej komunikácie. Obľúbené je aj vytváranie sekcií v obsahovej časti, teda, či zdieľate nejaké tipy, inšpirácie alebo rady.
Plánujte
Pri plánovaní zdieľania príspevkov si vypracujte takzvaný publikačný kalendár. Predtým ako Instagramový účet spustíte si pripravte dopredu pár príspevkov. Zamyslite sa, čo, kedy chcete zdieľať a hlavne, aký to má mať všetko účinok. Pri plánovaní vám pomôže užitočný nástroj “Zoomsphere”. Príspevky si naplánujte pokojne aj na celý mesiac dopredu, vďaka Zooomsphere sa uverejnia automaticky a vy na ne nemusíte myslieť.
Horšie ako žiadna komunikácia je už len nepravidelná komunikácia. Môžete komunikovať aj menej často, no pravidelne.
Využite silu hashtagov
To, aké hashtagy použijete zohráva dôležitú úlohu v úspešnosti príspevku. Držte sa príslovia menej je niekedy viac. Ideálny počet hashtagov je vraj 2. Taktika dvoch hashtagov však funguje viac v prípade, že máte veľkú armádu followerov. S hashtagmi to v každom prípade až tak nepreháňajte. Skúste sa zmestiť do 8. Viac ako 10 hashtagov je považovaných za spam. Ako riešenie sa môže ukázať dodatočné pridanie hashtagov priamo do komentára.
Vo všeobecnosti však väčší engagement dosahujú fotky, ktoré vyzerajú nejako takto:
- #nofilter je najlepší filter
- chladné farby
- vyšší jas
- nie príliš žiarivé farby
Predávať cez Instagram je ťažké, no nie nemožné. Áno, ak dosiahnete úroveň 10k je to jednoduchšie. Šance zvýšiť predaj sú tu vždy. Ťažké začiatky nemusia trvať dlho pokiaľ sa budete snažiť. Úspech sa určite dostaví.
Uľahčite si prácu a pomocou detailného návodu si nainštalujte Instagrate to WordPress Plugin. Tento modul bude automaticky odosielať obrázky z vášho blogu alebo webstránky na Instagram. Obrázky sa budú zobrazovať so sprievodným textom aj titulkom.
Výborný článok, vďaka. Ohľadom IG som načítala na zahraničných weboch kadečo, tento má naozaj tipy, ktoré som inde nevidela.
Ďakujem veľmi pekne 🙂
Ahoj,
Uz dlhsie som uvazoval o zalozeni uctu prave na Instagram -e. Vdaka tvojmu clanku to mam na dnesnom ToDo liste ako prvu ulohu.
Mimochodom, velmi rad citam tvoje prispevky. Okrem toho, ze su zrozumitelne, su aj velmi napomocne.
Dakujem 😉
Ahoj Aleš, ďakujem Ti veľmi pekne za pochvalu. Do Instagramu sa určite pusti. Poznám tvoj blog a budem medzi prvými, ktorí Ti dajú follow. Fotíš naozaj nádherne 🙂
Už je to „na svete“
Ďakujem veľmi pekne za pochvlu, potešila si ma 🙂
Sme vraj na „slovenskej“ stránke WP a v tomto článku čítam:
„Prvý účet má viac followerov, viac postov a menší engagement.“ ???
To je čo za jazyk? To nie je slovenská stránka to je SloBritčtina.
Každý jazyk znie pekne, keď je rýdzi, ale mixovať dva jazyky dokopy je hnus.
Citovaný riadok navyše obsahuje anglické slovo post (pošta, správa),
ktoré má v slovenčine úplne iný význam: post = pozícia (napr. post riaditeľa, post prezidenta).
Takže, ako by povedal bývalý pán prezident;
…toto je guľáš iný… toto je zvracanina…
Instagramu a marketingu na tejto sociálnej sieti sa venujeme už viac ako rok. Veľa hodnotných tipov a trikov nájdete aj na našom blogu.