Vo WooCommerce máte k dispozícii viaceré typy produktov. Potrebné nastavenia nájdete pri pridávaní nového produktu na stránku e-shopu v okne Údaje o produkte.
Kde nastavujeme typy produktov
Navrchu okna Údaje o produkte je niekoľko údajov, ktoré nepatria do žiadnej záložky. Tu nastavíte konkrétne typy produktov. V poli Jednoduchý produkt kliknite na šípku na jeho konci. Zobrazia sa vám ďalšie možnosti. Jednotlivé typy produktov si teraz podrobne prejdeme.
Jednoduchý produkt vo WooCommerce
Jednoduchý produkt môže byť fyzický a virtuálny tovar aj tovar na stiahnutie. Ide o tovar, ktorý sa predáva samostatne.
Zoskupený produkt
Medzi typy produktov patrí aj zoskupený produkt. Ide o produkty, ktoré sú zoskupené do sady. Zoskupený produkt sa nedá zakúpiť samostatne. Zákazník si ho bude môcť kúpiť len ako súčasť sady, pre ktorú je určený. Zoskupený produkt tiež nemôže byť virtuálny alebo produkt na stiahnutie. Pre môj príklad som vybral tovar nažehľovacia fólia na tričko.
Ak vyberiete voľbu zoskupený produkt, okno pre údaje o produkte sa zmení. Nebudete tu mať záložku pre všeobecné údaje. Prvou záložkou je záložka Sklad.
Ukrytie zoskupeného produktu v katalógu e-shopu
Keďže v tomto prípade nepôjde o samostatný produkt v katalógu tovarov e-shopu, ako prvé ho musíte ukryť. Prejdite do okna Publikovať v pravom hornom rohu obrazovky a kliknite na link Upraviť v riadku Viditeľnosť v katalógu: Obchod a výsledky vyhľadávania. Zobrazí sa vám táto ponuka:
Vyberte možnosť Skrytý. Teraz sa vrátime do tabuľky Údaje o produkte.
Priradenie zoskupených produktov
V okne Údaje o produkte otvorte záložku Spojené produkty. Do okna Zoskupené produkty vyberte ten tovar, ku ktorému zoskupený produkt patrí. V mojom príklade produktu nažehľovacia fólia na tričko som vybral produkt biele tričko. Týmto spôsobom vyberiete všetky produkty, ktoré chcete zoskupiť.
Externý/príbuzný produkt
Ďalšie typy produktov vo WooCommerce sú externý alebo príbuzný produkt. Ide o produkt, ktorý nie je v ponuke e-shopu, ale je príbuzný s vaším tovarom. Externý produkt vložíte na stránku e-shopu vybratím voľby Externý/príbuzný produkt v okne Údaje o produkte. Tabuľka pre zadávanie údajov o produkte sa trochu zmení.
URL adresa produktu — na záložke všeobecných údajov o produkte máte teraz k dispozícii okno pre vloženie URL adresy tovaru. URL adresa zavedie zákazníka na stránku, kde si bude môcť tovar zakúpiť.
Text tlačítka — tovar na vašej stránke nebude mať možnosť pridania do košíka ale link s odkazom na inú stránku. V tomto riadku vyplňte text, aký bude mať tlačidlo zakúpenia tovaru.
Z ostatných údajov sa zmení ešte záložka Sklad. Z pochopiteľných dôvodov nebudete môcť spravovať sklad tohto tovaru.
Variabilný produkt
Variabilný produkt je tovar, ktorý má viacero variant. Môže ísť napríklad o tričko, ktoré je dostupné vo viacerých farbách. Zákazník si bude vďaka ponuke na stránke tovaru môcť vybrať, ktorú farbu si chce kúpiť.
Nastavenie údajov pre variabilný produkt
Ak ste vo vrchnom riadku okna Údaje o produkte zvolili možnosť Variabilný produkt, potrebujete najskôr prejsť na záložku Vlastnosti. Tu vyberiete niektorú z vami zadaných vlastností tovaru. O tom, ako zadávať vlastnosti tovaru píšem v článku Vlastnosti produktu a pokročilé nastavenia produktu.
Vlastnosť tovaru vyberiete kliknutím na šípku v okne Užívateľom zadaná vlastnosť produktu:
Ja som vybral čierna. Kliknite na tlačidlo Pridať. Zobrazí sa vám nasledujúce okno:
Aby ste tovar mohli používať ako variabilný produkt, za-kliknite na záložke Vlastnosti políčko Používa sa pri variantoch. Teraz sa bude produkt zobrazovať v e-shope aj s dostupnými variantmi v inej, v mojom príklade v čiernej farbe. Týmto istým spôsobom pridáte aj ďalšie varianty tovaru. Nezabudnite pri každom variante pridať aj hodnotu a kliknúť na tlačidlo Uložiť vlastnosti pre uloženie zmien.
Variabilný produkt — záložka varianty
Pri variabilnom produkte máte v tabuľke údajov o produkte o jednu záložku naviac. Je to záložka Varianty.
Tu zvolíte pridanie variantov po jednom alebo viacerých naraz. Ja som vybral jeden variant. Po kliknutí na Vykonať, sa zobrazí okno pre vyplnenie ďalších údajov:
Tu kliknite na link Rozbaliť a vyplňte jednotlivé polia: katalógové číslo, cena, cena po zľave, hmotnosť, rozmery, či je produkt na sklade, trieda dopravy, sadzba dane a ostatné. Podrobnejší opis jednotlivých polí nájdete v článkoch Pridanie nového produktu — všeobecné údaje o produkte a sklad a Doprava produktu a spojené produkty vo WooCommerce.
Virtuálne produkty a produkty na stiahnutie
Ďalšími typmi tovaru, ktorý môžete predávať vo vašom internetovom obchode sú virtuálne produkty a produkty na stiahnutie. Ak predávate niektorý z týchto druhov produktov, zaškrtnite políčko navrchu okna Údaje o produkte podľa toho, o aký tovar sa jedná.
Ak zaškrtnete obe políčka, teda virtuálne aj na stiahnutie, bude sa jednať o súbory ako e-knihy, mp3 a podobne. Ak zaškrtnete iba možnosť na stiahnutie, môže ísť o súbory na stiahnutie, ktoré sú k dispozícii k niektorému z produktov, ktoré predávate.
Nastavenie údajov pre virtuálne produkty a produkty na stiahnutie
Virtuálne produkty — ak zvolíte možnosť Virtuálne produkty, všimnite si, že zo záložiek údajov produktu zmizla doprava. Ostatné záložky sú rovnaké.
Produkty na stiahnutie — ak sa jedná o produkt na stiahnutie, zmení sa okno pre Všeobecné údaje produktu. Pozrieme sa na polia, ktoré sa budú odlišovať od ostatných produktov. Polia, ktoré zostávajú rovnaké ako pri fyzickom tovare, opisujem v článku Pridanie nového produktu — všeobecné údaje o produkte a sklad.
Stiahnuteľné súbory — tu vkladáte meno a URL súborov na stiahnutie. Po kliknutí na tlačidlo Pridať súbor a sa zobrazia políčka pre vloženie názvu a URL súboru.
Limit sťahovania — v tomto riadku nastavíte koľkokrát si bude môcť zákazník tovar stiahnuť. Ak si počet stiahnutí neželáte obmedziť, tak toto pole nechajte prázdne.
Expirácia sťahovania — tento údaj určuje po koľkých dňoch vyprší možnosť stiahnutia produktu.
Viac informácií nájdete v oficiálnej dokumentácii: docs.woocommerce.com
Mam produkt kde je na vyber pre
x0 – 2 moznosi
x1 – 20 možnosti , pre kazdu moznost je ina cena
x2 – 20 možnosti , pre kazdu moznost je ina cena
potrebujem plugin aby toto spocital
plugin ktory mam Variation Swatches
funguje principom kombinatoriky teda nieje mozne pre mna vyplnit 800 moznosti aby to fungovalo spravne
Je mi ľúto, ale s týmto nemám skúsenosti, takže neviem poradiť.
Pozdravujem vás, čo ak by som chcel na stránku pridať viac produktov naraz aj s variantmi? Napr. obrazy, ktoré majú 3,4 rozmery? Ako sa v tomto prípade vkladajú produkty? Vopred ďakujem 🙂
Dobrý deň, ak predávate obrazy v rôznych veľkostiach presne na to slúžia varianty, tak ako píšete. Predtým si treba spraviť vlastnosti v týchto veľkostiach, ja mam skúsenosti mať v jednej vlastnosti dĺžku aj šírku, ale záleží to podľa preferencií, ako bude prebiehať filtrovanie a podobne. Hromadný import potom tiež prebieha poďla požiadaviek v akom formáte máte produkty ak je to CSV (tabuľky) na to je dobrý modul https://wp.sk/zoznam-produktov-vo-woocommerce/#Import_/_export_produktov , Import variant je tam ale platený. Importovanie väčšinou prebieha tak že hlavné produkty sú v jednom CSV a varianty majú svoj vlastný CSV a vytvárajú nové varianty podľa párovania buď ID, alebo názvu … Moduly pre import väčšinou ponúkajú aj export, vtedy je najlepšie vykonať export už hotového produktu s variantami ako si želáme a dostaneme presnú dátovú štruktúru, ktorá slúži aj ako export, v skratke takto získame ukážkové CSV. Pre takéto zásahy odporúčam modul pre zálohovanie databázy a vykonať zálohu pri každej zmene ktorou ste si neistý, aby ste zmeny ľahko vrátili klikom späť.
Super rada ste borec na WP Ľubomír Slimák. Ďakujem