Nastavenia e-mailov vo WooCommerce

Vo WooCommerce môžete nastaviť zasielanie e-mailov v prípade zmeny stavu v objednávkach alebo používateľskom účte vašich zákazníkov. Nastavenia e-mailov vo WooCommerce umožňujú tiež nastaviť, ktoré správy chcete zasielať a vzhľad samotných e-mailových správ.

Nastavenia e-mailov vo WooCommerce

Nastavenia e-mailov nájdete v nástrojoch pre WooCommerce v administrácii vášho webu pod možnosťou WooCommerce › Nastavenia.

Nastavenia e-mailov vo WooCommerce – zoznam

Na stránke e-mailov máte zoznam všetkých e-mailov, ktoré WooCommerce používa. V tabuľke môžete vidieť zasielanie ktorých e-mailov je povolené a kto je ich príjemcom. Na konci každého riadku nájdete tlačidlo Spravovať. Týmto tlačidlom sa dostanete na stránku úpravy zasielania konkrétneho e-mailu. Na stránku úpravy zasielania e-mailu môžete prejsť aj kliknutím na názov e-mailu.

WooCommerce zoznam e-mailov
Zoznam e-mailov

E-maily o objednávkach pre administrátora stránky

Prvé tri položky v zozname sú e-maily, ktoré sa zasielajú administrátorovi stránky. Všetky sa týkajú stavu objednávok. Informujú o vzniku novej objednávky, stornovaní objednávky zo strany zákazníka a o zlyhaní objednávky.

E-maily pre zákazníka e-shopu

Pre zákazníka je určených viac druhov e-mailov. Prvá skupina sa týka objednávok. Môžete mu zasielať tieto informácie:

Objednávka pozastavená — e-mail sa zasiela v prípade, ak bola objednávka pozastavená.
Objednávka sa spracováva — táto správa sa posiela po prijatí platby, keď sa objednávka spracováva.
Vybavená objednávka — zasiela sa, keď objednávku označíte ako dokončenú. Zvyčajne je to, keď odošlete tovar.
Refundovaná objednávka — zasiela sa, keď objednávku označíte ako refundovanú, t.j. keď zákazník zruší objednávku a požiada o vrátenie platby.
Poznámky zákazníka — tento e-mail dostane zákazník, keď pridáte poznámky k objednávke. Môžu to byť poznámky napríklad o zdržaní odoslania.

Posledným e-mailom, ktorý sa týka procesu objednávok je:
Faktúra zákazníka/Detaily objednávky — tento e-mail obsahuje faktúru alebo detaily objednávky. V tomto prípade sa nedá nastaviť automatické zasielanie. Musíte ich zasielať manuálne.

Posledné e-maily určené pre zákazníka sa týkajú jeho účtu. Sú to:
Obnova hesla — tento e-mail sa posiela zákazníkom, ktorí požiadajú o resetovanie hesla.
Nový účet — správa sa posiela pri otvorení nového zákazníckeho účtu. Obsahuje informácie o účte.

Nastavenie odosielateľa e-mailu

Nastavenia e-mailov vo WooCommerce pokračujú nastavením mena a adresy odosielateľa e-mailu, ktoré sa bude zobrazovať v e-mailoch zasielaných vaším e-shopom.

WooCommerce odosielateľ e-mailu
Nastavenie odosielateľa e-mailu

Šablóna e-mailu

Posledná časť stránky sa týka nastavenia vzhľadu samotného e-mailu.

WooCommerce šablóna e-mailu
Šablóna e-mailu

Obrázok hlavičky — sem vložíte URL na obrázok, ktorý sa bude zobrazovať v hlavičke e-mailu. Vhodným je napríklad vaše logo. Obrázok nahrajte do knižnice médií.
Text v pätičke — vložte text, ktorý sa bude zobrazovať v päte e-mailu. Napríklad kontaktné údaje e-shopu.
Základná farba — vyberte farbu, ktorú bude mať hlavička e-mailu.
Farba pozadia — vyberte, akú farbu bude mať zvyšok stránky za telom e-mailu.
Farba pozadia stránky — vyberte, akú farbu má mať pozadie textu správ.
Farba textu stránky — farba písma v e-mailoch.

Nastavenie zasielania konkrétneho e-mailu

Nastavenia e-mailov umožňujú upraviť zasielanie konkrétneho e-mailu. Pre úpravu prejdite kliknutím na tlačidlo Spravovať v konkrétnom riadku. Dostanete sa na stránku, kde budete môcť upravovať zasielanie konkrétnej správy.

WooCommerce nastavenie zasielania e-mailov
Natavenie zasielania e-mailov

Hneď v prvom riadku môžete zvoliť, či chcete, aby WooCommere odosielal tento druh správ. Ak políčko v riadku Povoliť/Zakázať zaškrtnete, bude zasielanie e-mailového oznámenia povolené a naopak.

Ďalej tu nájdete riadky:
Príjemca/príjemcovia — sem vložíte adresy príjemcov oddelené čiarkami.
Predmet — tu sa v e-maily zobrazí text — príklade, ktorý je na obrázku, to bude Nová objednávka číslo a dátum. Môžete tu zmeniť text uprostred, teda text medzi kódmi. V mojom prípade Nová objednávka.
Hlavička e-mailu — hlavička je text, ktorý sa bude zobrazovať v hlavičke správ.
Typ e-mailu — môžete nastaviť formát html alebo čistý text. Odporúčam nechať predvolené nastavenie html.
HTML šablóna — v tomto riadku môžete upraviť vašu html šablónu.

Zmeny nastavení uložte kliknutím na Uložiť zmeny.

Viac informácií nájdete v oficiálnej dokumentácii: docs.woocommerce.com

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Pomohol vám tento článok? Podporte nás 🧡
WordPress Návod v PDF

20 Komentáre

    • Pokiaľ to náhodou nepridali do nastavení v najnovšej verzii WooCommerce, ktorú som ešte poriadne nevidel, tak to dá buď programátorsky alebo cez nejaký plugin ako je napríklad tento.

  1. Dobrý deň.

    Chcel by som sa opýtať či mi neviete poradiť z akého dôvodu po registrácií alebo po znova obnovení hesla nepríde zákazníkovy žiadny email ? Všetko mám v nastaveniach účtov povolené a stále nič.

    • Dobrý deň,

      A keď si skúsite obnoviť heslo vy ako administrátor tak vám príde email?

  2. Dobrý deň prajem,

    chcel by som sa informovať, kde môže byť problém v prípade, že woocommerce neposiela maily zákazníkovi ani mne. Šiel som podľa vášho návodu, nič som nevynechal a nejak ma to neposlúcha. Budem rád za Vašu pomoc, ďakujem. Matej.

    • Dobrý deň,
      V prvom rade si skúste napríklad pri prihlasovaní resetnúť heslo cez funkciu zabudnuté heslo. Mal by vám prísť email z WordPress. Ak vám nepríde, tak wp nedokáže posielať žiadne emaily. V tom prípade pomôže tento návod.

  3. Dobry den chcem sa opytat preco vlastne pri uskutocneni objednavky cez woocommmerce nepride zakaznikovy potvrdzovaci email. Dakujem

    • Dobrý deň, viacerým ľuďom to nevyhovuje. To je skôr otázka na tvorcov WooCommerce, že prečo zvolili takýto workflow. Ak ich správne chápem, chceli to tak, aby zákazníkovi prišiel email až po potvrdení objednávky v administrácii.

  4. Dobrý deň,
    potrebovala by som si nastaviť info zasielania objednávok na administrátorský mail tak, aby mi nechodila objednávka ako správa v maily, ale ako PDF súbor. Ako si ho viem nastaviť?

  5. Pekný deň,
    v zozname emailov mám neaktívne „Detaily objednávky“ po kliku na spravovať je uvedená poznámka
    Tento email obsahuje údaje o objednávke a v prípade, ak je nezaplatená aj odkaz na zaplatenie objednávky. (Pozn. WooCommerce nevytvára a neposiela faktúry v zmysle SK legislatívy. K vystavovaniu slovenských faktúr potrebujete samostatný plugin.)
    Viete poradiť o aký plugin sa jedná a či je možné vygenerovanú faktúru automaticky vložiť do mailu?

  6. Dobrý deň,
    Neviem poslať zakázníkovy detalily objednávky. Resp. žiadny email zakazníkovy nepríde. Ani ak to urobím manuálne v detaily objednávky.
    ….“ Posledným e-mailom, ktorý sa týka procesu objednávok je:
    Faktúra zákazníka/Detaily objednávky — tento e-mail obsahuje faktúru alebo detaily objednávky. V tomto prípade sa nedá nastaviť automatické zasielanie. Musíte ich zasielať manuálne.“
    Ako to mám urobiť? Ďakujem.

    • Dobrý deň,
      V prvom rade si skúste napríklad pri prihlasovaní resetnúť heslo cez funkciu zabudnuté heslo. Mal by vám prísť email z WordPress. Ak vám nepríde, tak wp nedokáže posielať žiadne emaily. V tom prípade pomôže tento návod.

  7. Dobrý deň. existuje plugin na jednoduchú editáciu šablóny mailu, či už mailov ktoré chodia zákazníkovi alebo adminovi. Potrebujem totiž zmeniť maličkosti napr. tučné písmo alebo zvýrazniť ho.

    Ďakujem

    • Zdravím Marek. Keďže ste urobili menšiu tlačovú chybu, neviem, či ste mali na mysli slovo „neukončí“, alebo „dokončí“. V každom prípadne, ak užívateľ objednávku dokončí, tak Vám ako vedúcemu shopu, automaticky prichádza e-mail „Nová objednávka“. Ak užívateľ objednávku nedokončí, tak toto Woocommerce netrackuje (čo považujete za nedokončenú objednávku? Keď užívateľ nahádže do košíka a ide preč, alebo keď sa dostane na pokladňu a až tak ide preč?). Viete ale použiť plugin pod názvom Abadoned cart (opustený košík), ten trackuje opustené košíky prihlásených užívateľov a po určitom čase potom posiela upozornenia na dokončenie objednávky, spolu s nejakým zľavovým kódom napríklad.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here