Ako spravovať komentáre vo WordPress

Ako spravovať komentáre vo WordPress: návod ako používať nástroje pre správu a schvaľovanie komentárov a pre automatickú identifikáciu a odstránenie spamu.

WordPress: Ako spravovať komentáre

Na čo slúžia komentáre?

WordPress umožňuje nastavenie komentov (reakcií) k príspevkom na vašej stránke. Komentáre slúžia návštevníkom stránky na reakcie na články a iné príspevky. Vďaka týmto reakciám môžu návštevníci diskutovať na danú tému. V komentároch dochádza tiež k vzájomnej interakcii medzi vami a návštevníkmi stránky.

Zoznam komentárov

Ak chcete zobraziť zoznam všetkých reakcií, vyhľadajte vo WordPress administrácii možnosť Komentáre. Kliknutím sa dostanete do zoznamu všetkých komentárov, ktoré sa nachádzajú na vašom webe.

WordPress zoznam komentárov
Zoznam komentárov
💡 Tip: Pre rýchly web ⏱ je kľúčové vybrať si správny hosting. Odporúčam vsadiť na overenú kvalitu ➡️ WebSupport, Webglobe alebo Hostcreators.

Filtrovanie komentárov

Navrchu zoznamu nájdete linky pre filtrovanie reakcií návštevníkov. Môžete si vybrať, ktoré komentáre chcete zobraziť: všetky, čakajúce, schválené, spam alebo komentáre, ktoré sa nachádzajú v koši. Reakcie návštevníkov ďalej môžete filtrovať pomocou voľby Filtrovať. V okne pre Hľadať v komentároch môžete vyhľadávať konkrétne reakcie.

💡 Tip na WordPress šablóny: z prémiových šablón mám dobré skúsenosti so šablónami Divi, Avada a s nástrojom na tvorbu stránok Elementor.

Ako spravovať komentáre vo WordPress

Keď v zozname komentárov prejdete na riadok konkrétnej reakcie návštevníka, objavia sa vám linky na niekoľko funkcií. Tieto funkcie používate na správu komentárov na vašom WordPress webe.

WordPress správa komentárov
Správa komentárov

Odmietnuť — táto funkcia umožňuje zamietnuť reakciu návštevníka. Po vykonaní akcie sa viac nebude zobrazovať na stránke.

Odpovedať — kliknutím na túto možnosť sa otvorí okno, do ktorého napíšete svoju reakciu na komentár.

Rýchla úprava — tu upravíte meno používateľa, ktorý zanechal reakciu, jeho e-mail alebo URL a tiež samotný komentár.

Upraviť — okrem informácií, ktoré môžete upravovať vo voľbe Rýchla úprava, tu nájdete možnosť vybrať stav komentára: čakajúci, schválený alebo spam. Môžete tiež upraviť dátum a čas odoslania reakcie.

Spam — pomocou tejto funkcie označíte komentár ako spam.

Zahodiť — touto voľbou presuniete reakciu do koša. Tie, ktoré sa nachádzajú v koši môžete obnoviť alebo navždy vymazať.

Vo WordPresse môžete vyhodnocovať a filtrovať spamové komentáre pluginom Akismet. Akismet je nainštalovaný v každej novej WordPress inštalácii. Aby ste ho mohli používať, vyhľadajte Akismet v zozname pluginov a zaškrtnite políčko Aktivovať.

Hromadné akcie

Pre vykonanie rovnakej akcie na viacerých komentároch, použijete tlačidlo Hromadné akcie. Pomocou zaškrtávacieho políčka si vyberte, ktorých reakcií návštevníkov sa bude vybraná akcia týkať. Potom kliknite na Hromadné akcie. Tu môžete zvoliť, čo si prajete s vybranými komentármi urobiť: Odmietnuť, Schváliť, Označiť ako spam alebo Presunúť do koša. Pre vykonanie akcie kliknite na tlačidlo Použiť.

WordPress komentáre hromadné akcie
Hromadné akcie
💡 Chcete rýchlejšiu ⏱ webstránku? Rýchlosť webstránky je dôležitá pre návštevníkov a aj z hľadiska SEO. Najlepšie výsledky som dosiahol s pluginom WP Rocket, ktorý jednoznačne odporúčam.
🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Pomohol vám tento článok? Podporte nás 🧡
WordPress Návod v PDF

2 Komentáre

  1. Dobry den, dajú sa hromadne nastaviť komentáre pre kazdu stranku, ak ich mám veľa? V nastaveniach som zašktla povoliť komentáre, ale neukazujú sa na stránke. Vopred ďakujem

    • Dobrý deň, hromadným nastavením myslíte povoliť ich pre všetky stránky? Defaultne WordPress umožňuje nastaviť ich zobrazovanie iba pre články.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here