Výber správneho dodávateľa na tvorbu web stránky môže byť pre ľudí a firmy mätúci, najmä pokiaľ s ním nemajú praktické skúsenosti. Preto som sa rozhodol v tomto článku vysvetliť proces výberu dodávateľa a pridať zopár rád a tipov.
1. Vyberte si typ produktu
V podstate existujú dve hlavné možnosti tvorby web stránky – stránka na mieru, stránka na prenájom (napríklad Webnode) a stránka poskladaná z komponentov tretích strán. V nasledujúcej tabuľke som zhrnul ich jednotlivé výhody a nevýhody:
Stránka na mieru | Stránka poskladaná z komponentov | |
Cena | Rádovo v tisícoch eur (od 1000 € vyššie). | Rádovo v stovkách eur. Možné získať web stránku aj do 1000 €. |
Postup | Dodávateľ zákazníkovi na základe požiadaviek vytvorí grafický dizajn webstránky a po ujednotení konečného dizajnu danú stránku naprogramuje v podstate od začiatku – na zelenej lúke. | Vyberú sa existujúce komponenty –napríklad WordPress platforma, jeho pluginy a téma, ktorá bude tvoriť vzhľad webstránky. Stránka sa prípadne prispôsobuje podľa požiadaviek zákazníka, avšak každá zmena zvyšuje cenu. |
Vhodnosť | Vhodné najmä pre klientov a spoločnosti s väčším rozpočtom, ktorých cieľom je mať jedinečný dizajn a stránku dokonale prispôsobenú svojím potrebám. | Vhodné pre zákazníkov a spoločnosti s nižším rozpočtom, ktorí vyžadujú dobrý pomer cena / výsledok. |
Výhody a nevýhody | Jedinečnosť dizajnu
Vyššia cena Potrebný dlhší čas na dokončenie | Výborný pomer cena / výsledok
Nižšia cena Kratší čas na dokončenie |
2. Zosumarizujte si svoje kritéria a požiadavky
Je dobré ujasniť si svoje kritéria a požiadavky na web stránku ešte pred začatím kontaktovania dodávateľov. Pomôže to obidvom stranám mať jasnú predstavu, tým pádom sa dá lepšie odhadnúť potrebný čas na dokončenie a cena.
Tip na kritérium – V súčasnosti vyše 50 % ľudí navštevuje stránky cez mobilné zariadenia a tablety, preto ak nechcete prísť o časť návštevníkov, trvajte na responzivite stránky. Videl som stránky za tisíce eur robené na mieru, ktoré nespĺňali túto základnú požiadavku – vyzerali krásne na monitore s tradičným rozlíšením, avšak boli nepoužiteľné na prehliadanie cez mobilné zariadenia.
3. Poriadne si otestujte dodanú stránku
Odporúčam poriadne si otestovať dodanú stránku, jej vzhľad a správanie. A to nielen na monitore, ale na všetkých typoch zariadení a veľkostiach obrazovky – to znamená aj na mobilných zariadeniach a tabletoch.
Tipy na záver
Ak ste osoba alebo spoločnosť s malým rozpočtom na stránku, zvážte najskôr jej vytvorenie z existujúcich komponentov, ktoré vám dokáže dodávateľ lacno a rýchlo prispôsobiť. V súčasnosti je dostupný veľký počet rôznych komponentov za rozumné ceny.
V tomto článku som zhrnul iba základné postrehy, o tejto téme by sa dala napísať aj celá kniha. Informácie, ktoré som uviedol, sú iba orientačné. Mojím cieľom bolo dať vám základ, od ktorého sa môžete odraziť. Vaše názory, skúsenosti a ďalšie tipy rád uvítam v komentároch.
Chcete mať profesionálnu webstránku, ktorá ide s najnovšími trendami? Napíšte mi email a odporučím vám kvalitného dodávateľa.