Veľké značky si vytvárajú svoje vlastné písmo. Aké fonty budú in?

Podľa odhadov, do roku 2017 bude vlastniť viac ako 1/3 svetovej populácie smartfón. Z toho 42% budú tvoriť produkty spoločnosti Apple (iPhone, iPad, ďalšie …). S týmto trendom súvisí záujem o takzvané čítačky, ktorý v poslednom období rapídne vzrastá. Amazon má dnes napríklad v obehu viac ako 43 miliónov svojich KINDLE čítačiek.

Apple a Google spolu s Amazonom chytili nový vietor do plachiet a začali sa motať okolo typografie. Dômyselne tak aj týmto krokom snažia vyniknúť na technologickej scéne a zároveň tak potvrdiť inovátorské líderstvo na trhu značiek s veľkým menom.

Amazon vytvoril typ písma Bookerly. Je špeciálne určený pre čítačky KINDLE.

Kindle-amazon

Google odprezentoval nový typ písma Product Sans.

product sans-google

Apple prišiel so svojim prvým vlastným fontom San Francisco pri uvádzaní Apple watch na trh.

sanfrancisco

Človek vraj v priemere strávi až 11 hodín denne pohľadom na monitor niektorého z mnohých druhov elektrických zariadení. Vzhľadom na tento dôležitý fakt, nemáme byť prečo prekvapení, že tieto spoločnosti začali upriamovať svoju pozornosť aj na oblasť typografie a písma.

Vybrala som 7 najhorúcejších trendov v oblasti typografie, ktoré nás budú sprevádzať rokom 2016.

1.Flat design 
Flat dizajn nie je žiadnou novinkou, ktorú treba špeicálne predstavovať. Vystihujú ho dva najdôležitejšie prívlastky. Čistý a minimalistický. Je silno prepojený s UI dizajnom. Zameriava sa najmä na používateľskú skúsenosť.
Typ písma, ktorý sa často využívajú v súvislosti s týmto veľmi aktuálnym dizajnom je bold, simple, straight-forward s veľkým dôrazom na správne farby.

flatdesign

2. Script
Je stále obľúbený favorit a typ písma, ktorý má veľa obmien. Script sa podobá rukopisu. Patrí skôr k elegantným typom písma. Je najvhodnejší na webstránky, ktoré slúžia primárne na prezentáciu firmy či vlastného portfólia. Výborne sa hodí na webovú stránku s témou jedla, módy alebo napríklad hudby.

script

3. Hand Drawn Type
Hľadáte nejaký špeciálny typ písma? Hand Drawn dodá webu kúzelnú atmosféru a osobitosť. Webovej stránke vdýchne eleganciu a štýl, ktorý si každý zapamätá. Takýto typ písma môže na jednu stranu pôsobiť menej seriózne, no na druhú stranu pôsobia osobnejším dojmom. Vhodné sú pre ručne kreslený dizajn a layout webovej stránky.  tento font použila v jednej zo svojim kampaní aj Coca Cola. Myslím, že to nebol krok vedľa.

Snímka obrazovky 2016-02-17 o 19.51.37
hand drawn

4. Photo Overlays

Sú to fonty, s ktorými sa každodenne stretávame najmä na sociálnych sieťach. Často tvoria sprievodný text k meme obrázkom. Používajú sa v spojitosti s cítatmi, alebo prírodnými specériami, ktoré taktiež tvoria veľmi obľúbený komunikát v rámci komunikácie na sociálnych sieťach. Na to, aby ste vyvesili na sociálne podobný typ postu, ako je nižšie na obrázku,  nemusíte byť expert na photoshop. Pomôže vám skvelý nástroj, Canva. Text, ktorý v takomto poste využijete by mal byť minimalistický. Neriskujte zbytočne vizuálny zmätok. Myslite tiež na to, že za textom by sa nemali prísliš vyskytovať vizuálne prvky. Text by sa tak mohol stať nečitateľným.

photo-overlays

5. Geometric Design

Obľube sa tešia aj takzvané geometrické štýly písma. Pri týchto fontoch si potrebné dať naozaj veľký pozor na to, kde ho použijete. Font je charakteristický čistými líniami a dokonale zaoblenými rohmi. Vytvára pri tom dojem dizajnovej úplnosti. Každé písmeno takéhoto druhu písma pripomína geometrický tvar. Obľúbeným sa stal v prípadoch, kedy chcela webstránka elegantne a moderne. V takom prípade sa geometric dizajn volí do názvu, nadpisu. V texte sa využíva v značne nižšej miere. Fonty geometrického dizajnu patria k fontom čistých a elegantných tvarov písma, ktoré prináša dokonalú vizuálnu hierarchiu.

geometric design
Snímka obrazovky 2016-02-17 o 22.05.46

6. LetterPress
Najčastejšie reprezentuje retro dizajn, populárny najmä v minulom roku. Fonty v tomto dizajne bývajú pospájané tal, aby zapadli do  jedného celku.

letterpress

 7. Icon Fonts
Ak sa rozhodnete stavať na ikonovom dizajne, pravdepodobne si potrpíte na niečom neobyčajnom. Ikony by mohli byť správnou voľbou. Výhodou ikonových fontov je, že sú vektory, takže môžete hýbať s ich veľkosťou a nemusíte sa pri tom báť, že ikonky utrpia na kvalite. Tento typ fontov nie je až tak často používaný, predsa len, vyžaduje si istú dávku odvahy. Tiež treba vziať do úvahy fakt, že si ho nemôže dovoliť každá webstránka. Preto si tento krok treba veľmi dobre premyslieť.

graphic-phont

Dnes už existuje viacero nástrojov, vďaka ktorým si môžete prispôsobiť alebo dokonca vytvoriť vlastné fonty písma. Tak ako vám dokáže spomínaná Canva pomôcť vytvoriť graficky prijateľný príspevok na facebook alebo Instagram, tak vám môže pomôcť aplikácia Gryphs App vytvoriť si vlastné variácie fontov písma. Skvelým tipom je aj Project Faces, Prototypo či FontArk. Počítajte s tým, že fonty, ktoré si takto vytvoríte zrejme nebudú na takej vysokej úrovni.

typo
🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Rate this post
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF
Junior marketing a blogging at Webikon. Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Info: Ak potrebujete zdieľať aj obrázok, môžete tak spraviť nahraním obrázka na stránku prnt.sc a vložením linku do komentára.