UX dizajn trendy, ktoré by ste mali ovládať

Emócia, efektivita, skúsenosť, lojalita. To sú základné ukazovatele UX alebo user experience. V slovenskom preklade používateľskej skúsenosti.
UX pomáha budovaniu spokojnosti zákazníka, k lojalite voči značke a k rozvíjaniu pozitívnych emócií zákazníkov.

Pri otázke rozdielu medzi dobrým a zlým UX si treba uvedomiť to, že zákazníkovi stačí len pár sekúnd na to, aby zistil, či na vašom webe ostane alebo odíde.

Podľa štatistík:
55% firiem robí online UX testovanie. (zdroj)
88% návštevníkov už druhýkrát nenavštívi webstránku pokiaľ na nej mali zlú používateľskú skúsenosť. (zdroj)

UX zahŕňa faktory, ktoré sú kontrolované dizajnérmi a developermi a tiež faktory, ktoré závisia od používateľských preferencií. Tieto faktory zahŕňajú použiteľnosť, prístupnosť, výkon, dizajn, užitočnosť, interakciu a tiež marketing.

UX dizajn trendy

Poďme sa pozrieť na konkrétne trendy, ktoré nás budú sprevádzať UX dizajnom v tomto roku:

Objavovanie nového

Zvedavosť je prvotná reakcia návštevníkov pri stretnutí sa s novou webstránkou. Z výskumov vyplýva, že keď sa ľudia rozhodnú vyskúšať niečo nové, ich mozog produkuje väčšie množstvo dopamínu v porovnaní s inými bežnými situáciami. To má za následok, že človek, ktorému návšteva vašej stránky zvýšila obsah dopamínu v krvi sa bude chcieť na vašu stránku opäť vrátiť.
Ako príklad uvediem Spotify.

spotify-footer- ux

Všetky elementy sú rozumne usporiadané a dajú sa veľmi rýchlo preskenovať. Ovládanie Spotify pôsobí intuitívne a ľahko na ňom nájdete to, čo hľadáte.

Mikrointerakcie

Mikrointerakcie sú jednoduché momenty vo vnútornom nastavení. Zahŕňajú nastavenia upozornení budíka, mazanie e-mailov či synchonizáciu zariadenia. Sú to maličkosti, ktoré môžu výrazne zvýšiť UX. Používatelia sú každým dňom náročnejší a očakávajú jednoduché, ľahké a efektívne riešenia.

002c

Algoritmus AI UX dizajnu

Vhodným príkladom je webová stránka Netflix. Všetko pracuje na pozadí, na ktorom vám Netflix ponúka filmy podľa vašich osobných preferencií. Súčasťou tohto chodu je aj množstvo rôznych interakcií. Do budúcnosti to vyzerá tak, že takýto algoritmus bude mať na starosti umelá inteligencia.

netflix-ux

Slajdery

Opäť som sa dostala k informácii o tom, že slajdery budú na ústupe. Stále sa hovorí o tom, ako zabíjajú konverzie… Tak prečo sú stále také populárne?
Zamyslela som sa nad tým a vyšli mi z toho dve možné odpovede.
– ľudia si myslia, že sú moderné a cool. ( To ale ešte neprináša peniaze).
– ľudia majú pocit, že vďaka slajderom ukážu na homepage víziu a posolstvo svojej značky.

kissmetrics

Jakob Nielsen (usability guru) sa vyjadril: “ Slajdre sú ignorované. Ľudia si ich často mýlia s banerom.“
Pozrite sa ako situáciu so slajdermi vyriešil Kissmetrics. Slajder nahradil statickým obrázkom. Do vyhľadávača si môžete zadať URL vašej stránky a skúsiť si, ako Kissmetrics funguje.

Zobrazovanie obsahu

Weboví dizajnéri spolupracujú s copywritermi a riešia, ako čo najzaujímavejším spôsobom zobrazovať obsah. Ľudia si zvykli čítať rôzne blogové príspevky. Pri ich písaní je veľmi dôležité myslieť na to, aby boli ľahko čitateľné a rýchlo preskenovateľné. Z blogového príspevku by tiež mala byť jasná a ľahko pochopiteľná message.

UX dizajn tipy

A teraz konkrétne 10 rýchlych UX tipov, ktoré musíte ovládať:

full-width-pic

1.) Kvalitné a veľké obrázky v plnej šírke

Štúdie hovoria o tom, že pri takýchto obrázkoch sa ľudia zastavia a takéto obrázky upútajú ich pozornosť.

2.) Monochromatické farby s kontrastným call-to-action

Potrebujete predsa upútať pozornosť.

3.) Video

O videách sa budeme rozprávať celý rok. Budú prioritou, na ktorú by ste sa rozhodne mali zamerať. Okrem fotiek poskytnite napríklad aj video svojich produktov a sledujte, aký to celé bude mať účinok.

4.) Navigácia

Menej je viac. Zamerajte sa na prioritnú navigáciu. Smerujte ľudí tam, kam chcete, aby prišli. Neposkytujte až príliš veľa možností. Môže sa potom stať, že návštevník si nezvolí ani jednu.

5.) Card design

Popri flat dizajne, material dizajne sa do pozornosti dostáva aj card dizajn. Kartové rozloženie stránky skvelo demonštruje napríklad Pinterest. Pomáha pri organizovaní veľkého množstva obsahu na webstránke. Často sa využíva najmä pri e-shopoch.

web-card-design

6.) Viac scrollovať, ako klikať

Trendom je vytvárať scrollovateľné stránky. Klikať sa už nikomu nechce. Scrollovanie je intuitívne, dodáva dynamiku a v neposlednom rade znižuje čas načítania stránky.

7.) Typografia

Okrem obrázkov sa zamerajte aj na písmo. Aj to dokáže vykúzliť zázraky, pokiaľ ho viete využiť kreatívne.

typo

8.) Ikony namiesto textu

Skvelá náhrada namiesto komplikovaných obrázkov a dobre známych textových štítkov.

9.) Pohyblivé prvky a mikrointerakcie

Možno na prvý pohľad iba drobnosti, ktoré sú dôležitejšie, ako si myslíte. Skúste si predstaviť, ako by veci fungovali bez nich.
gif

10.) Mobilné zariadenia 

Myslite na to, že viac ako 50% webstránok je prezeraných cez mobilné zariadenia.

Na záver

Zamerajte sa na jednu hlavnú funkcionalitu. Dizajnujte pre ľudí a uľahčite im život, ako len najviac to pôjde.

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Rate this post
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF
Junior marketing a blogging at Webikon. Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Info: Ak potrebujete zdieľať aj obrázok, môžete tak spraviť nahraním obrázka na stránku prnt.sc a vložením linku do komentára.