Sémantické vyhľadávanie. Počuli ste už o ňom?

Počas uplynulých pár rokov sa vyhľadávací algoritmus viackrát modifikoval. Zmeny prešli od prísne daného vyhľadávanie podľa kľúčových slov na sémantické vyhľadávanie, ktorého podstatou je prioritne kvalitný obsah, relevantné kľúčové slová a výrazy.

Dni, kedy sme riešili len presne stanovené a nalinajkované kľúčové slová, ktoré sme rozhodne museli zakomponovať do nášho obsahu, aby sme dosiahli vysoké pozície v google vyhľadávaní sú už dávno preč. Dnes musíme rozmýšlať sémanticky.

Opäť platí, že všade treba hľadať možno na prvý pohľad nie až tak jasne viditeľné súvislosti. Ak chcete hrať “Google hru” a vziať si všetko, čo Google ponúka, budete potrebovať urobiť pár zmien. Tieto zmeny sa budú musieť prejaviť v obsahu. Bude potrebné myslieť “outofbox” a pozrieť sa na obsah z inej perspektívy.

V tomto článku náš čaká odhalenie všetkých detailov a súvislostí, ktoré s algoritmom súvisia.
Poďme však pekne od základov.

Čo sémantické vyhľadávanie znamená?

Sémantické vyhľadávanie v skutočnosti odkazuje na spôsob, akým fungujú vyhľadávacie nástroje. Tie využívajú viacero zdrojov na to, aby priniesli tie najlepšie výsledky tu a teraz, výsledky v danom okamihu, kedy vyhľadávate konkrétny výraz.

Poďla Technopedie je sémantické vyhľadávanie:
“Technika vyhľadávania dát, v ktorých sa nekladie dôraz iba na nájdenie relevantnch kľúčových slov. Jej hlavným zámerom je určiť kontextuálny význam slova alebo výrazu, ktorý osoba vo svojom príspevku použila. Vyhľadávače berú do úvahy aj to, čo ľudia hľadali doposiaľ a medzi jednotlivými vyhľadávaniami hľadajú väzby.”

Je to teda rozhodne krok vpred v porovnaní s tradičným spôsobom, akým vyhľadávacie nástroje fungovali.

Sémantické vyhľadávače sú umelá inteligencia. Ich algoritmus sa učí prispôsovať výsledky vyhľadávania jednotlivých používateľov na základe ich minulých vyhľadávaní.

Forma sémantického vyhľadávania je zrejmá už v nasledujúcom príklade:

Semantic-search

Je to dôkaz toho, že sémantické vyhľadávanie tu bolo ešte pred samotnou aktualizáciu Google Hummingbird, ktorá prišla v roku 2013. Po tejto aktualizácii sme začali intuitívne vyhľadávacie funkcie vnímať viac.

semantic-example


S Google sa môžete dokonca aj porozprávať. Konverzačné otázky pracujú práve na princípe sémantického vyhľadávania. Od aktualizácie Hummingbird teda Google venuje pozornosť celkovému kontextu. Nie len jednotlivým kľúčovým slovám. Ako som písala na začiatku, je to o súvislostiach. A tie sa prejavujú presne tu. Bez ttejto schopnosti by algoritmi nemohli existovať a nebolo by možné vyvodzovať ani konverzačné otázky.

the-revenant

Technopedia ďalej píše:
Sémantické vyhľadávanie funguje na princípoch jazykovej sémantiky. Na rozdiel od typických vyhľadávacích algoritmov, sémantické vyhľadávanie je založené na kontexte, zámere a celkovej koncepcii hľadaného výrazu. Sémantické vyhľadávanie zahŕňa aj synonymá, súčasné trendy, aktuálnu situáciu, rôzne variácie slov, prirodzený jazyk .. Pojmy sémantického vyhľadávania sú odvodené od rôznych vyhľadávacích algoritmov a metód, vrátane kľúčových slov, mapovania, rôznych vzorov, grafov a logiky.

the-revenant-movie


Prečo by sme mali začať pri písaní obsahu na náš web myslieť sémanticky?

Naskočte do tohto rozbehnutého vlaku. Je na to ten najlepší čas. Nemôžete nič stratiť. Len získať.

1.) Zvýšte hodnotenie vyhľadávacieho nástroja

zatiaľ čo bývalý softwarový inžinier Matt Cutts v minulosti uviedol, že sémantické vyhľadávanie nebudú mať za následok zlepšenie pozícii v Google vyhľadávaní, je minimálne jasné to, že váš obsah sa zobrazí čo najširšiemu publiku, ktoré hľadá relevantné odpovede.

2.) Zlepšite mieru prekliku

Sémantické vyhľadávanie zabezpečuje aj to, že váš výsledok sa zobrazí vizuálne príťažlivejšie.
Tradičné zobrazenie vyzerá asi takto:
OBR bez a so spippetom.

the-revenant-tweet

Snippet zahŕňa hviezdičkové hodnotenie, snímky stránky.. Snippet zabezpečuje to, že váš obsah sa vo vyhľadávaní zobrazí presne tak, ako potrebujete. Sociálne siete ako Facebook, Twitter, LinkedIn či Google+ majú svoju vlastnú sémantickú štruktúru.

3.) Uľahčite prístup k vášmu obsahu

Vytvárajte jasné a výstižné názvy stránok a rovnako aj ich popisy.

4.) Relevancia pre čitateľa

Rozmýšľajte nad koncovým používateľom, nad svojim čitateľom a zákazníkom. Vytvárajte kontextovo relevantný obsah. Publikujte užitočné a relevantné informácie.

O fungovaní sémantického vyhľadávania toho v konečnom dôsledku až tak veľa nevieme. Google si samozrejme viaceré veci necháva zamknuté v šuplíku. Je však jasné to, že Google sa veľmi rýchlo a veľa učí o vyhľadávacom správaní každého jedného používateľa. Výsledky, ktoré nám Google poskytuje odrážajú nie len naše vyhľadávacie návyky, ale aj návyky všetkých ostatných ľudí. Ľudí, torí v minulosti pomocou Google vyhľadávali konkrétne otázky, frázy či slová.

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Rate this post
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF
Junior marketing a blogging at Webikon. Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Info: Ak potrebujete zdieľať aj obrázok, môžete tak spraviť nahraním obrázka na stránku prnt.sc a vložením linku do komentára.