Príspevky, stránky a kategórie

Ešte stále sa nájde množstvo ľudí, ktorí považujú WordPress skôr za blogovú platformu. Áno, je pravda, že WordPress takto začínal, no to už neplatí. Na WordPress si dnes môžete postaviť blog, e-shop, svoje portfólio a mnoho ďalších druhov stránok, na ktoré si len spomeniete.

Posty, stránky a kategórie

Každá z týchto variant má svoje silné aj slabé stránky. Na základe týchto stránok a typu obsahu sa rozhodujeme, ktorý variant je pre ktorý typ postu najvhodnejší. Na prvý pohľad sa môžu napríklad posty a stránky zdať veľmi podobné, no existuje medzi nimi pár hlavných rozdielov. Preto bude dôležité pochopiť ich kľúčové odlišnosti.

post-vs-pages

Príspevky

Príspevky sú primárne určené na publikovanie aktuálneho obsahu na blogu. Ideálne je ich použiť v tom prípade, pokiaľ na svoju stránku pridávate obsah každý deň. Teda, ak každodenne publikujete rôzne novinky alebo napríklad, ak pridávate príspevky na pokračovanie. Posty sú koordinované pomocou kategórií a tagov a tak sa k sebe priraďujú.

Posty sa však môžu časom stať neprehľadnými. Na nástenke sa zobrazujú chronologicky od najnovšieho po najstarší. Návštevník môže ľahko nadobudnúť pocit, že sa v nich stráca a ťažko sa v nich orientuje. Tento problém sa dá našťastie jednoducho vyriešiť kategorizovaním príspevkov a tagmi. Vďaka kategóriám a tagom prepojíte viaceré príspevky do jednej skupiny. Pre návštevníkov a čitateľov bude potom omnoho jednoduchšie vaše príspevky nájsť.

Stránky

Stránky sú statické a predstavujú hlavnú “story” blogu. Vyskytuje sa na nich kľúčový obsah, ktorý sa nemení. Najčastejšie zahŕňajú “o nás”, “kontakt” … a ďalšie dôležité stránky, ktoré sú od hlavného obsahu na blogu oddelené.

Pri stránkach sa môže stať, že čitateľovi sa nezobrazuje dátum zverejnenia stránky. Čitateľ  tak môže nadobudnúť dojem, že ostatný obsah je už starý a neaktuálny. To tak ale vôbec nemusí byť a obsah je buď aktualizovaný alebo stále relevantný.

Stránky môžu využívať systém nadradených a podradených vzťahov a vytvárať hierarchickú štruktúru. Takýto systém umožňuje vytvárať podstránky. Podstránky čitateľom pomôžu jednoduchšie nájsť na stránke obsah, ktorý hľadajú.

page-atributes

Niektoré WordPress témy zahŕňajú “multiple custom page templates”, ktorý môžete aktivovať na jednotlivých stránkach. To znamená, že môžete meniť dizajn každej jednej stránky individuálne v závislosti od druhu obsahu. Je to niečo, čo sa nedá vykonať v predvolenom WordPress nastavení.

Pokiaľ teda ide o stránky, majte na pamäti, že sú najvhodnejšie pre zverejňovanie informácií, ktoré sú nadčasové a rovnako aj pre obsah, ktorý je oddelený od nástenky blogu.

Kategórie

Množstvo blogerov využíva kategórie vo WordPress najmä na statických stránkach. Sú dynamické a menia sa v závislosti od jednotlivých nových príspevkov. Využíva ich väčšina blogerov. Kategóriami zabezpečíte dlhšiu životnosť vašich postov.

To však nie je všetko. Zamerajte sa na obrázky, ich optimalizáciu, kvalitný obsah a call-to-action.

Kvalitné obrázky: Odporúčam používať skôr vertikálne obrázky

Optimalizujte obrázky: Zvyknite si ich pomenovať. Vyberte si vhodné kľúčové slová, ktorými pomenujete obrázky. Vyberajte tak, aby čo najlepšie opísali obrázok. Za následok to bude mať to, že váš obrázok sa na zákalde kľúčových slov objaví aj vo výsledkoch vyhľadávania obrázkov. Pri obrázkoch vyplňte alt. text a alt.tag a title tag.

Text: Text, ktorý sa bude zobrazovať na statických stránkach by mal byť jasný, zrozumiteľný a poskytovať návštevníkovi jasný odkaz.

Call-to-action: Každá statická stránka musi mať svoje call-to action. Čo chcete, aby váš čitateľ urobil alebo akú akciu má vykonať na konci postu? Chcete, aby čitateľ vyplnil vo formulári svoj e-mail alebo chcete, aby vác začal followovať na Instagrame? Dajte mu to jasne najavo!

Stránky vs príspevky

Ak obsah, ktorý chcete publikovať na stránku nie je časovo obmedzený a nie je súčasťou blogu a blogových príspevkov, využite stránky. Na druhú stranu, ak je obsah časovo senzitívny a je súčasťou blogových príspevkov, využite posty.

Pokiaľ začínate s blogovaním, pochopiť to, ako a načo fungujú príspevky, kategórie a stránky bude alfou a omegou, od ktorej sa odrazíte ďalej 🙂

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Rate this post
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF
Junior marketing a blogging at Webikon. Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Info: Ak potrebujete zdieľať aj obrázok, môžete tak spraviť nahraním obrázka na stránku prnt.sc a vložením linku do komentára.