Ako optimalizovať články, aby mali čo najväčšiu návštevnosť z Google

Aj vy ste to už zistili? Tú krutú pravdu, že len vytvoriť dobrý článok alebo webstránku nestačí a samo od seba sa to nespropaguje?

Dali ste si brainstorming a vytvorili plán, aké podstránky dať na svoj web, aj plán na obsahový marketing a blogové články. Ale, čitatelia nechodia v húfoch a stále si lámete hlavu nad tým, prečo je návštevnosť stránok a vašich článkov nízka?

Tak v tomto článku nájdete detailný návod, ako optimalizovať svoje podstránky alebo svoj blog, aby ste pomocou vyhľadávača Google získali viac čitateľov. Nájdete aj veľa iných spôsobov ako zvýši návštevnosť stránok, ale Google by ste nemali vynechať, pretože deň čo deň tisícky ľudí vyhľadávajú riešenia na problémy, s ktorými im viete pomôcť práve vy.

Online marketing sa mení z roka na rok, stratégie sa menia, postupy sa menia. Ale, jedna vec sa mení pomaly. Sú ňou ľudia. A pokiaľ budú hľadať odpovede, budú chodiť aj do vyhľadávača a hľadať odpovede na otázky, ktoré ich trápia.

Pokiaľ sa toto nezmení, tak Google bude veľmi užitočný zdroj návštevnosti. A môžete si byť istý, že v dohľadnej dobe to inak nebude. Veď si to priznajte, že ste v Googli nedávno niečo hľadali.

Poďme sa pozrieť, ako ho môžete využiť aj vy.

Google má svoj vlastný algoritmus, pomocou ktorého hodnotí relevantnosť vášho článku k hľadaným výrazom. Môžete si ho predstaviť, ako kritériá, ktoré používate pri dôležitých rozhodnutiach. Čím viac kritérií nejaká alternatíva spĺňa, tým väčšia pravdepodobnosť, že si ju vyberiete.

Podobne „rozmýšľa“ aj Google. Sleduje, aké kritéria váš článok spĺňa, váhu týchto kritérií a podľa toho rozhodne, aké weby uprednostní.

Ak tieto kritériá poznáte, budete mať väčšiu šancu sa umiestniť na prvých priečkach aj vy.

Poďme na to.

 

Krok č. 1 – Vyberte vhodné kľúčové slovo/slová do článku

Ťažko tomu uveriť, ale je to tak. Ak si cez nástroj Keyword planner pozriete vyhľadávanosť kľúčových slov, tak drobné zmeny v poradí slov alebo ich variácie môžu mať veľké výkyvy vo vyhľadávanosti.

Napríklad, slovo „vytvorenie web stránky“ malo od decembra 2015 do novembra 2016 priemernú mesačnú vyhľadávanosť 260, „tvorba webových stránok“ 480“ a „tvorba web stránok“ až 2400.

Takže,  ak by ste mali na podstránke v texte slovo vytvorenie namiesto tvorba, mohli by ste prísť o veľkú návštevnosť. Aj preto má služba Atomer, ktorá kraľuje prvým priečkam v Google, podstránky na obe kľúčové slová. Nielen jedno.

ako zvýšiť návštevnosť web stránok

 

 

Krok č. 2 – zapracujte kľúčové slovo do hlavných SEO faktorov, ktoré Google zohľadňuje

 

Nadpis Title

Spolu s nadpisom vášho článku tvorí 2 silné faktory, ktoré vám pomáhajú dostať sa na vyššie priečky vo vyhľadávaní. Vo vyhľadávači sa zobrazuje modrým textom.

Ak je to možné, dajte kľúčové slovo na začiatok. Ak by ste napríklad optimalizovali článok na kľúčové slovo „ako správne cvičiť“, tak nadpis Ako správne cvičiť: X rád, ktoré by ste mali mať na pamäti je lepší ako X rád, ktoré by ste mali mať na pamäti, ak chcete správne cvičiť.

 

Meta description

Vo vyhľadávaní sa zobrazuje ako krátky popis pod nadpisom Title a url adresou.

Nie je to síce faktor, ako kedysi, ale môžete ním zvýšiť mieru preklikov vo vyhľadávači a to už faktor je. Ak na vaše výsledky nikto nekliká, Google ich vyhodnotí ako nerelevantné, a tak ich potom posunie nižšie vo výsledkoch vyhľadávania.

Navyše, Google vždy zvýrazní boldom vaše kľúčové slová, takže určite je lepšie ich v meta description mať. Otázkou iba ostáva, ako ho napísať tak, aby vzbudzoval záujem.

Najjednoduchší spôsob je formula problém – riešenie.

Napríklad: Neviete si rady s (kľúčové slovo)? V tomto článku nájdete detailný popis ako dosiahnuť x v 3 krokoch.

A aby som nezabudol, aby sa vám vo výsledkoch vyhľadávania zobrazoval správne, neprekročte 155 znakov.

 

URL adresa

Podobne ako meta description, ani url adresa už nemá takú váhu, ako kedysi, no kľúčové slová v nej stále dokážu dodať menšiu silu pre zvýšenie pozícii.

Ak používate WordPress, url adresa sa automaticky ťahá z nadpisu podstránky alebo článku. Tú ale môžete bez problémov meniť priamo v nastaveniach.

Návštevnosť webu - optimalizácia url adresy

Ako ju navrhnúť? Aká by mala byť jej dĺžka? A čo skloňovanie?

Algoritmus Google nemá problém prečítať aj dlhšie url adresy, ale je to zbytočné, pretože vo výsledkoch vyhľadávania by aj tak boli useknuté.

Ja sa riadim pravidlom ±6 slov, pretože tie sa spravidla zobrazujú v poriadku a podľa Matta Cuttsa, bývalého šéfa pre dozor nad web spamom v Google, sa prikladá väčšia váha slovám v url adrese, ktoré sú na prvých piatich miestach.

 

 

H1 nadpis článku

Nadpisy vašich článkov by mali mať tag h1. Ak využívate WordPress, tak ten to robí automaticky.

Odporúčané čítanie: Čo vás bulvár môže naučiť o písaní neodolateľných titulkov

 

Podnadpisy h2

Veľké zhluky textu pôsobia odpudivo a náročne. Ak svoj text rozdelíte na menšie časti, budú ľahšie stráviteľné. Na to skvele poslúžia podnadpisy v rámci článku. Tie môžete cez WordPress ľahko nastaviť nasledovne:

návštevnosť webu - nadpisy h2

Nezabudnite do nich vložiť kľúčové slovo. Nemusíte do každého podnadpisu, ale ak je to možné, použite ho aspoň raz.

Okrem nadpisov úrovne h2 môžete využiť aj nadpisy úrovne h3, ak by ste chceli svoj text viac rozčleniť. Síce podnadpis h3 z pohľadu SEO veľa nezaváži, ale ak tam môžete šupnúť kľúčové slovo, určite to neuškodí.

 

Kľúčové slovo na začiatku článku

Veľa ľudí začne s dlhým úvodom a kľúčové slovo použije až neskôr v texte. Ale, aby ste Googlu pomohli lepšie pochopiť o čom je váš článok, použite kľúčové slovo čo najskôr. Ideálne niekde v prvých sto slovách.

 

Hustota kľúčových slov v texte

Kedysi by vám stačilo „prekľúčovať“ text svojím slovom a o dobré pozície na prvej strane by ste mali postarané. To už dnes nefunguje. A nielenže nefunguje, ale aj vám to môže uškodiť.

Ako to funguje dnes? Neviem. Naozaj neviem a nemyslím si, že niekto má presnú odpoveď.

Ak si vyhľadáte „ideal word density for seo“ alebo niečo podobné, dá vám to veľa výsledkov, ale nič konkrétne.

Z vlastnej skúsenosti vám viem povedať, že na stránke so stopäťdesiatimi slovami je lepšie mať trikrát kľúčové slovo, ako ho mať len raz na začiatku.

Ak píšete dlhší článok, nestačí mať kľúčové slovo použité len raz. Použite ho na začiatku, na konci a niekoľkokrát v tele textu. Neexistuje presný počet. Každá téma a kľúčové slovo je iné. A nie vždy ho môžete prirodzene zapracovať do textu.

 

Vnútorné prelinkovanie

Neverili by ste, ako žalostne málo blogerov na Slovensku využíva vnútorné prelinkovania na iné svoje články. Nielenže si tak ľudia nebudú môcť prečítať ďalšie relevantné informácie na vašom webe, prichádzate aj o možnosť posilniť svoje pozície vo vyhľadávači na dané kľúčové slovo.

Akonáhle napíšete nový článok, pozrite sa na svoje staršie, ktoré sú tematicky príbuzné a obsahujú aspoň raz kľúčové slovo, na ktoré je nový článok optimalizovaný. Keď ich nájdete, vložte do týchto slov prelinkovanie na nový článok.

Ak taký článok nájdete, ale neobsahuje dané kľúčové slovo, popremýšľajte, ako by ste mohli pôvodný text upraviť o kľúčové slovo.

 

Obrázok/video

Mať na webe len text, to je ako mať web z roku 2000. Dnes sú čitatelia trochu náročnejší a obsah by mal byť viac interaktívny.

Ak je to možné, využite názorné obrázky na ilustráciu svojich myšlienok, prípadne vložte zaujímavé YouTube video priamo do článku. Vy sami ani video tvoriť nemusíte, na YouTube sú ich milióny.

Ak použijete obrázky, nezabudnite do alt tagu vložiť vaše kľúčové slovo. Ale, pozor na to, aby ste nemali v každom obrázku ten istý alt tag. Použite rôzne variácie toho istého kľúčového slova.

Napríklad, pre kľúčové slovo „letná dovolenka taliansko“ by alt tagy pre viacero obrázkov mohli byť nasledovné:

  • letná dovolenka Taliansko
  • letná dovolenka v Taliansku
  • letná dovolenka Taliansko 2017
  • letná dovolenka Taliansko destinácia X

A kde sa ten alt tag nastavuje?

Ak používate WordPress, alt tag môžete upraviť priamo pri vkladaní obrázka cez pole alternatívny text.

 

Odporúčané čítanie: SEO sa týka aj obrázkov. Optimalizujte ich a získajte väčšiu návštevnosť

 

Píšte dlhšie články

Dlhšie články majú dve hlavné výhody.

Môžete ísť viac do hĺbky, písať podrobnejšie, a vykresliť sa tak v očiach svojich čitateľov ako skutočný odborník. Ak by ste o tom nič nevedeli, nemohli by ste predsa o tom tak veľa napísať.

Po druhé, môžete viackrát použiť svoje kľúčové slovo v texte, alebo môžete svoju tému rozobrať z viacerých pohľadov a prelinkovať ju na viacero svojich článkov.

A koľko slov by to malo byť? 1200 a viac. Ak si hovoríte, že kto to bude čítať, tak máte pravdu, že nikto. Hlavne ak im dáte dôvod nečítať ďalej. Ľudia neodchádzajú z dlhších článkov preto, lebo by boli dlhé, ale pre úplne iné dôvody. Najčastejšie sú to tieto dva:

  • článok je nudný
  • informácie z článku už čitatelia dávno vedia

Prečo ľudia vydržia pozerať dvojhodinový film? Pretože to nie je nuda a nevedia, ako to celé dopadne. Preto udrží ich pozornosť a pozerajú až do konca.

Ale to nie je všetko. Ešte je tu aj tretí dôvod, prečo sa dlhšie články vyplatia.

Ľudia ich čítaním strávia viac času ako pri kratších. A viac času na vašej stránke sa rovná signál Googlu, že vaša stránka je relevantná a poskytuje presne to, čo ste hľadali.

Ak by ste si klikli na nejaký výsledok, ale po pár sekundách odtiaľ odišli, znamenalo by to pre vyhľadávač, že vaša stránka na dané kľúčové slovo neposkytuje relevantné informácie. V preklade to znamená nižšie pozície.

Síce písaním dlhších článkov zabijete niekoľko hodín, ale z dlhodobého hľadiska vám to pomôže.

 

Slovo na záver

Optimalizácia pre vyhľadávače už dlhé roky patrí medzi najdôležitejšie stratégie online marketingu. Hoci sa objavujú fámy, že SEO je mŕtve, alebo sa postupne vytráca, nie je to celkom tak. Ak blogujete alebo ľudia v tisíckach vyhľadávajú nejaké kľúčové slová spojené s vašimi službami či produktmi, oplatí sa vám byť na prvých priečkach, pretože takto viete získať obrovskú návštevnosť.

A vďaka systému WordPress nie je optimalizácia článku taká náročná, ako by ste si mysleli, takže návštevnosť stránok viete ľahko zvýšiť aj bez znalostí programovania.

 

The following two tabs change content below.

Miroslav Beňo

SEO copywriter at ONLINE TORO
Som na misii získať klientom väčšiu návštevnosť z Google pomocou SEO a dobrého obsahu. Vo voľnom čase blogujem aj na umeniekreativity.sk, kde nájdete vedecky overené stratégie na zvýšenie svojej kreativity.

3 komentáre


    1. Ahoj, ďakujem za komentár. Som rád, že sa ti článok páčil.

      Odpovedať

Pridaj komentár