Ako na úspešné online podnikanie

Online svet s offline je prepojený tak ako nikdy predtým. Jing-Jang, v ktorom jedno bez druhého neexistuje. V poslednej dobe ma atakuje množstvo článkov, v ktorých sa dozvedám množstvo „zaručených tipov“ čo robiť, aby ste sa cítili úspešne a aby ste úspešní reálne aj boli. Všetci vieme ako také zaručené rady fungujú. O nás samých nás nepresvedčí len prečítanie takýchto tipov. O sebe by sme mali byť presvedčení najmä my samy.

Jedným z pilierov na ktorom staviate biznis je WordPress. To je však len jedna stavebnica z veľkého lega úspechu vašej značky. Pre nás, ktorí sa pohybujeme v online prostredí a našou každodennou súčasťou je WordPress a (spolu)práca s ním,existuje pár zásad, ktorých by sme sa však mohli pridržiavať.

Zásadným problémom, kvôli ktorému sa množstvo ľudí dostáva do nekonečného a nepríjemného kolotoča je, že sa snažia všetko urobiť samy. Myslia si, že to zvládnu, že ušetria peniaze a že nebudú musieť mať stres z toho, že niekto iný neurobí prácu dostatočne dobre. Možno ste sa v týchto vetách našli aj vy.

Ako dosiahnuť úspech v online podnikaní?

Nájdite si systém

Nebojte sa rozdeliť úlohy medzi viacerých ľudí a budujte si schopný a namakaný tím ľudí. Spočítajte si to. Outsourcing a rozumné delegovanie úloh môže mať za výsledok to, že váš biznis bude rásť omnoho rýchlejšie ako keby ste sa so všetkým trápili len vy.

Bez stratégie to nepôjde

Efektívne plánovanie a stanovenie obchodných cieľov je jedna z primárnych vecí,  ktorú by ste sa mali naučiť, pokiaľ chcete ostať v obraze a posúvať sa vpred. Pri dosahovaní dlhodobých cieľov postupujte od menšieho cieľa k väčšiemu. Myslite však na to, že vaše výsledky musia byť merateľné. Iba tak môžete zistiť, či ste svoje ciele aj splnili. 
Stratégia → úspech

Timemanagement

Po tom, čo si stanovíte ciele, zamerajte sa na ich dosiahnutie. Plňte úloh, ktoré sú k dosiahnutiu cieľu nevyhnutné urobiť. Nezáleží na tom, v akej oblasti sa pohybujete. Dnešná rýchla a uponáhľaná doba si vyžaduje maximálne efektívne využitie času. Je dôležité zorganizovať si čas, čo najjefektívnejšie a byť čo najdlhšie v „produktívnom režime“.

Už dávno nežijeme v dobe, kedy si ľudia len tak nečinne vysedávajú v práci a čakajú, kým im „padne.“ Mzdu (vo väčšine prípadov) dostávame za reálnu prácu. Preto sa čas v práci snažte využiť čo najjefektívnejšie. Nie je to vôbec jednoduché. S takou prokrastináciou bojuje mnoho z nás. Najmä, ak nás do dokončenia projektu nikto neženie.

Musíte sa naučiť byť zodpovedným a na prácu sa aj v prostredí „homeoffice“ sústrediť. Ak pracujete, kašlite na všetko ostatné a zbytočne sa nerozptyľujte. Mne osobne pomáha napísať si zoznam vecí, ktoré mám za úlohu počas dňa urobiť a postupne si ich odškrtávať. Oplatí sa začať pri najdôležitejšej úlohe a postupne končiť pri úlohe s najnižšou prioritou.

Vytváranie obsahu

Základné pravidlo znie, vytvorte obsah, ktorý má hodnotu. Či už vytvárate obsahový marketing profesionálne alebo nie. Dnes už nikto nečíta len prázdne slová. V podnikaní sa dnes bez kvalitného obsahového marketingu a bez komunikácie na sociálnych sieťach nikam nepohnete. V prípade, ak si na vytváranie obsahu netrúfate, je mnoho blogerov a externých textárov, ktorí sú k dispozícii a bez problémov to zvládnu.

SEO optimalizácia

SEO bude existovať pravdepodobne minimálne dovtedy, dokým budú na svete vyhľadávače ako sú Google a podobne. Vďaka WordPress za všetky SEO moduly, ktoré nám tak pomáhajú. Je jasné, že k tomu, aby sme nastavili dobré SEO len modul stačiť nebude. Je to tak trochu mágia. Prečítajte si aj o tom, aké SEO trendy boli aktuálne počas roku 2015. Väčina z tipov je ešte stále aktuálna.

Social media marketing

Ešte stále si myslíte, že komunikácia na sociálnych sieťach nie je dôležitá? Myslieť si to by bola veľká chyba, na ktorú by ste v budúcnosti mohli ľahko doplatiť. Posledné štatistiky hovoria, že v priebehu piatich rokov sa predpokladá, že rozpočet na social media by mohol vzrásť z 9% až na 22%.

Malá štatistika: 

93% používateľov na sociálnych sieťach verí spoločnosti, ktorá sa prezentuje na sociálnych sieťach

60% všetkých teenegerov využívaja sociálne siete

56% používateľov pociťuje silnejšiu spojitosť s firmami, ktoré s nimi aktívne na sociálnych sieťach komunikujú.

Spätná väzba ako win-win

Naučte sa príjmať spätnú väzbu a konštruktívnu kritiku. Pýtajte si ju kedykoľvek to len bude možné. Pri každej príležitosti. Spätná väzba vám pomáha posúvať sa ďalej a robiť veci lepšie. Spätnú väzbu si môžete vypýtať aj prostredníctvom viacerých modulov. Tie vám značne ušetria čas.

Paretov princíp

Nesnažte sa byť najlepší vo všetkom. Sústreďte sa len na jednu, maximálne tri veci a v nich buďte najlepší. Počuli ste už o Paretovom princípe? Takzvané pravidlo 80/20. Toto pravidlo hovorí o tom, že 80% zisku z podnikania pochádza z 20% z úsilia vynaloženého na jeho získanie. To znamená, že by ste si mali určiť 20% činností, ktoré vám vygenerujú najvyšší zisk a svoju energiu investovať tam.

🤷‍♂️ Neviete si rady? Pozrite si služby, ktoré vieme zabezpečiť.
Rate this post
Pomohol vám tento článok? Podporte nás prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF
Junior marketing a blogging at Webikon. Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Info: Ak potrebujete zdieľať aj obrázok, môžete tak spraviť nahraním obrázka na stránku prnt.sc a vložením linku do komentára.