Potrebujem emaily zákazníkov ?
Čo znamená newsletter?
Ako na emailové zoznamy vo WordPress?
Čo je emailový zoznam?
Emailový zoznam, alebo newsletter, pozostáva s návštevníkov, ktorý sa dobrovoľne prihlásili na odber noviniek alebo aktualizácii. Dovoľuje bližší kontakt s návštevníkmi ako potencionálnymi zákazníkmi. Môžete zasielať novinky o exkluzívnych produktoch, zľavové poukazy alebo sa jednoducho zaujímať o ich názor.
Potrebujem emailový zoznam?
Prečo si vybudovať mailový zoznam?
- Získanie pozornosti– Príspevky na sociálnych sieťach majú obmedzenú trvanlivosť. Po pár hodinách už nie je možné nájsť príspevok. Ďalšou výhodou je, že ľudia pozornejšie čítajú emaily než novinky na Facebooku.
- Lepšie cielenie – Váš email môžete cieliť podľa vašich požiadaviek. Môžete pre rôzne krajiny zasielať emaily jazykových mutáciách alebo cieliť na zákazníkov podľa stránky na kotrej sa zaregistroval alebo akého je pohlavia.
- Dostupnosť informácie – email dostane každý a už je na ňom, či si ho otvorí alebo nie.
V hlave sa vynára otázka: Nie je lepšie využiť sociálne siete? Prečo posielať niečo ľudom, keď si všetko čítajú na Facebooku?
Email je zatiaľ najspoľahlivejšou formou elektronickej komunikácie. Posielanie emailov je jednoduchšie než budovanie komunity fanúšikov, pre dosiahnutie rovnakého efektu doručenia správy. Facebook doručuje správy zo stránky iba malému percentu používateľov (v závislosti od počtu fanúšikov a iných faktorov). Takto vašu novinku oznámite všetkým.
Netvrdíme, že nemáte tvoriť komunitu na sociálnych sieťach, je jednoduchšie však oznámiť dôležitý obsah vašim fanúšikom pomocou emailu.
Ako ho vybudovať?
Najskôr si musíte vybrať spoľahlivého odosielateľa emailov. Použitím špeciálnej spoločnosti sa vyhnete problémom s doručením emailov. Inak sa vám môže stať, že vaše emaily budú označené ako SPAM. Odporúčame ušetriť čas a zakúpiť si niektorú z dostupných služieb. To je dôvod prečo veľké spoločnosti ako Facebook, Apple, a eBay používajú iné spoločnosti na odosielanie emailov.
Poviete si, načo použiť emailovú službu ak to môžem vyriešiť pomocou modulu?
Ak ste sa predsa rozhodli použiť modul, použite MailPoet. Stále tu existuje problém s doručiteľnosťou emailov, je však zmenšený podporou odosielania cez externé SMTP služby.
Akú spoločnosť použiť na odosielanie emailov?
Existuje veľké množstvo spoločností ponúkajúcich výborný pomer cena/kvalita. Vybrali sme pár z nich:
Aweber
Aweber je jednou z najpopulárnejších emailových služieb. Dovoľuje sledovať emaily, spravovať odberateľov a ponúka sledovanie emailov. Má veľa užitočných vlastností. Vie tvoriť nové emaily z príspevkov, sekvenčne odosiela maily a cieli emaily podľa rôznych kritérií.
MailChimp
Ďalšou populárnou službou je MailChimp. Ponúka: rozposielanie emailov (to nie je prekvapivé), správu odberateľov, sledovanie emailov, prehliadanie štatistík, automatické odpovede, moderné šablóny emailov, cielenie na odberateľov a rozdeľovanie kampaní.
Najlepšou vecou na tejto službe je cena. MailChimp je zadarmo (maximálne 2000 odberateľov a 12000 emailov za mesiac.)
Poznámka: Po prekročení limitu je potrebné zaplatiť podľa cenníka .
MailPoet
Modul pre WordPress slúžiaci na rozposielanie informačných letákov. Jeho výhody predstavujú hlavne dostupnosť, možnosť nastavenia externej SMTP služby a jednoduché rozhranie ťahaj a pusť. Modul je dostupný zdarma, je však limitovaný počtom 2000 odberateľov. Ak chcete zasielať emaily viacerým odberateľom je potrebné si zakúpiť prémiovú verziu podlá cenníka ($99 za jednu stránku/rok)
Získajte si nových odberateľov!
Keď už máte zriadený spôsob ako rozposielať emaily, teraz už len „stačí“ zaujať návštevníkov. V závislosti od dizajnu vašej stránky musíte zvoliť vhodné miesto umiestnenia formulára. Závisí na tom váš úspech!
Vyskakovacie okná (WordPress Popup, Ligthbox Popup)
Najúspešnejšia forma registračných formulárov je vyskakovacie okno.
WPBeginner používa modul OptinMonster. Zaregistrovali 600% nárast odberateľov bez efektu straty návštevnosti, vyvinul ho ich zakladateľ Syed Balkhi. Tento modul sleduje posuv myši po stránke a zobrazí vyskakovacie okno predtým, než návštevník opustí stránku. Táto forma upozornenia sa im ukázala ako najmenej invazívna a zabezpečuje najvyššiu konverziu. Tiež dovoľuje testovanie A/B formulárov a zmenu okien pre rôzne stránky.
Lišta na konci stránky/plávajúca pätička
Na konci stránky sa bude nachádzať lišta, ktorá sa bude posúvať spolu s posuvom v prehliadači.
Registrácia v pätičke má menšiu konverziu ako vyskakovacie okná ale stále patria k lepšiemu spôsobu ako si nalákať odberateľov. Navyše predstavuje nenásilnú formu, nič na návštevníka nevyskočí a je dostupná stále na očiach.
Posúvacie okná
Okno, ktoré sa vysunie z konca alebo boku stránky. Posúvacia forma viac získa pozornosť používateľa ako statické umiestnenie. Tvorcovia stránok radšej používajú, túto menej invazívnu formu získavania emailov, než vyskakovacie okná. Dosahujú menšiu konverziu, preto ich považujeme za menej účinné.
Kontaktný formulár
Bude rozprávať o formulároch všeobecne. Registračný formulár, kontaktný formulár alebo iný typ formulára môže obsahovať zaškrtávacie políčko, súhlasím s odberom noviniek. Túto techniku používajú veľké firmy za získanie emailov. Kódovanie takejto funkcie je ťažké ale existuje modul Gravity Forms, s rozhraním ťahaj a pusť, ktoré je dostatočne jednoduché pre všetkých.
Reagujte na odberateľov
Keď už máte v zozname návštevníkov, je dôležité s nimi komunikovať. Najvýznamnejšou je pravidelnosť informácií. Nie je potrebné aby každý email obsahoval reklamu na produkt. Ak zasielate užívateľom zaujímavé novinky alebo jednoduché rady budú vás mať radi. Stavte na pravidelné odosielanie a pýtajte sa na spätnú väzbu. Zistite čo vaším odberateľom chýba a čo môžete vylepšiť.
Podeľte sa o vaše úspechy pri zaujímaní sa o emaily užívateľov. Želáme vám veľa šťastia pri zbieraní.