Zveriť tvorbu webovej stránky freelancerovi alebo webovej agentúre?

Existuje dnes ešte vôbec firma, značka, nezisková alebo hocijaká iná organizácia či osoba, ktorá nepotrebuje webovú stránku? Ok, výnimka potvrdzuje pravidlo a možno potraviny „U Miliny“ v horných Šenkviciach webovú stránku nemajú. Ale, čo všetko by sa mohlo stať, keby ju mali?

Webová stránka je stredom nášho malého online vesmíru. Vo vesmíre je však množstvo odpadu. A tomu sa chceme vyhnúť. Ako?

Rozhodnúť sa medzi tým, či zveríme tvorbu webstránky freelencerovi, alebo agentúre nie je vôbec jednoduché.

Na začiatok si ujasnite, čo chcete. Až potom začnite hľadať riešenia. Zveríte tvorbu webu do rúk agentúry, alebo freelancera, či synovca vašej známej zo strednej školy? Jednoduché to nebude. Bude si to vyžadovať analýzu. V tomto článku sa zameriame na základné rozdiely, výhody a nevýhody, ktoré so sebou prináša rozhodovanie, komu prácu na vašom webe zveríte.

freelancer alebo agentura

Freelancer:

Položme si pred seba na stôl dve webové stránky, freelancera a webovej agentúry. Poďme hľadať rozdiely. Žiadne nevidíte, však? Webové stránky sa v podstate nelíšia. Časo sa stretávam s tým, že webové stránky freelencerov sú omnoho prepracovanejšie, detailnejšie a celkovo viac reprezentatívne ako webové stránky agentúr. Freelanceri si na svojich weboch vo väčšine prípadov dávajú naozaj veľmi záležať. Ak sa freelancer prezentuje ako odborník a profesionál, ktorý vám dokáže poskytnúť porovnateľnú službu, ako agentúra, webová stránka je jeho vizitkou. Aj na jej základe sa môže rozhodnúť o tom, kto si klienta získa viac.

Freelanceri vo všeobecnosti disponujú jednou veľkou výhodou. Majú viditeľne nižšie náklady, ako webová agentúra. Dokážu nastaviť nižšiu cenu, ktorú najmä menší klienti určite ocenia. Vďaka nižším nákladom sú schopní pracovať na menšom množstve projektov, ako napríklad webová agentúra, ktorá má viacerých zamestnancov.

Na čo sa treba zamerať: Pokiaľ sa rozhodnete spolupracovať s freelancerom, treba mať na pamäti jednu vec: freelancer= part-timer. S touto skutočnosťou treba vo viacerých ohľadoch počítať. Treba si odpovedať na otázky: Poskytne vám freelancer taký servis, ako agentúra?  Bude vám freelancer v prípade ďalších otázok alebo nejasností k dispozícii?

To, čo potrebujete, je konzistentné riešenie a intuíciu, ktorá vám pomôže správne si vybrať medzi frelancermi toho, ktorý je schopný a ktorý pochopí to, čo chcete. Tu často dochádza k problémom. Je nesmierne dôležté, aby ste vedeli, čo chcete. Iba tak vám bude schopný či už freelancer alebo firma odovzdať projekt bez toho, aby ste z neho dostali malý infarkt.

Skutočný freelancer si s vami prejde projekt, pravdivo sa k nemu vyjadrí a odporučí riešenie. To je dobrý znak toho, že ste narazili na správneho človeka a nie len ďaľšieho amatéra. Na druhú stranu, zbystrite, pokiaľ vám freelancer ponúkne paušálne ponuky, ktoré nápadne pripomínajú leták zo supermarketu. Nebojte sa pýtať. Napríklad, na koľkých projektoch práve pracuje, ako dlho bude pracovať na tom vašom, či je schopný poskytnúť vám support …

Webová agentúra:

V prípade, ak sa rozhodnete svoj projekt zveriť do rúk agentúry, budete musieť v prvom rade počítať s vyššou cenou. V procese rozhodovania, či už pôjde o agentúru, alebo o freelancera, si dohodnite osobné stretnutie.
Projekt si odkomunikujte a pokiaľ nájdete spoločnú reč a predstavu o tom, ako by mohol web v konečnom dôsledku vyzerať, možno sa črtá úspešná spolupráca.

Agentúra vám je schopná poskytnúť skvelého dizajnéra, kódera, developera, fotografa alebo copywritera. Okrem toho je vám viac menej non-stop k dispozícii project manager, s ktorým riešite všetky očakávané aj neočakávané situácie. Konzultujete s ním predstavy o webovej stránke, nervujete ho s neustálymi zmenami atď… Na vašom webe pracuje niekoľko ľudí naraz. To umožňuje rýchlejšie riešenia a väčšiu flexibilitu počas celej práce.

freelancer alebo agentura

Na čo si treba dať pozor: Agentúra sa často podieľa na realizácii veľkých projektov. V tomto prípade si ale dajte pozor na to, akú úlohu pri veľkom projekte agentúra zohrala. Logo veľkej spoločnosti na agentúrnom webe až tak veľa nepovie. Agentúra je vhodnejšie riešenie pre väčšie firmy a projekty, ktoré si vyžadujú veľa práce a času. Takéto projekty majú často aj vyšší budget, s ktorým treba pri webovej agentúre počítať.

Netreba zabudnúť na to, že webovú stránku si môžete vytvoriť aj úplne sami. Na internete je množsvo návodov, ktoré vás prevedú WordPress krok za krokom.
V prípade, ak sa vám nechce tráviť množstvo času hľadaním online, existujú rôzne WordPress kurzy, na ktorých vás to radi naučia. Kurzy sú štandardne odstupňované od začiatočníkov až po kurzy pre profesionálnych kóderov.

Nedá sa jasne odpovedať na to, ktorá možnosť je lepšia. Tiež sa nedá jasne tvrdiť, že freelancer na váš projekt bude mať menej času alebo, že nie je tak zodpovedný k práci ako býva agentúra. Tak isto by nebolo fér hovoriť, že agentúry sú predražené. Každý človek má na výber. Dôležité je vedieť, čo potrebujete. Bude sa vám aj druhej strane podstatne lepšie komunikovať. Majte nastavený časový aj finančný limit. Nezabudnite si vygoogliť referencie a zistiť, ako sú klienti s prácou spokojní.

Dúfam, že vám toto malé porovnanie pri rozhodovaní pomôže. 🙂

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

Pridaj komentár