Ako čo najviac vypeckovať tvoju „O mne“ stránku? Nezanedbaj to…

Otázka na začiatok. Čo má spoločné väčšina slovenských blogerov? Odfláknutú „O mne“ stránku. Tu sa vytvára priestor pre teba na to, odlíšiť sa a urobiť niečo výnimočné. Myslíš si, že túto stránku aj tak nikto nečíta a je zbytočné do nej investovať svoj čas a energiu? Mýliš sa. Keď stretneš niekoho sympatického prvýkrát v bare, určite si dáš záležať na tom, ako nadviažeš rozhovor. Stránka „O mne“ je to isté, akurát vo virtuálnom svete. Je to miesto, kde mnohí tvoji noví čitatelia začínajú. Miesto, kde pracuje chémia.

V jednoduchosti je krása

Dojem z prvého kontaktu už nikdy nevrátiš späť, a preto neznechuť ľudí hneď na začiatku kolotočiarskym štýlom, t.j. použitím všetkých veľkostí nadpisov od 1 po 6 a dúhovými farbami. Pre túto stránku platí to isté, čo pre celý tvoj blog. Urob to decentne, nepoužívaj veľa formátov textu. Text rozdeľ do odstavcov s nadpismi, aby mohli stránku v rýchlosti preskenovať.

toto nie je decentne

O mne alebo o tebe?

Nenechaj sa zmiasť názvom, „o mne“ stránka nie je len o tebe. V prvom rade je o tvojich čitateľoch. Preto si hneď na začiatok polož tieto otázky:

  • Kto je mojim cieľovým trhom?
  • Akú hodnotu získajú čitatelia návštevou môjho blogu?

Prvý odstavec by sa mal venovať odpovediam na tieto otázky. Čitatelia sa potrebujú uistiť, že blog je určený im. Ak sa tvoj blog venuje umeniu, začni napríklad slovami ako: „Blog ABC je miestom,  kde všetky umelecké duše nájdu svoju oázu plnú fantázie a inšpirácie. Obzvlášť si prídu na svoje milovníci avantgardy.“ Opíš čo najdetailnejšie, o čom tvoj blog je a návštevník si uvedomí, či zavítal na správnu stránku.

Ukáž svoju jedinečnosť

Vyfiltrovanie cieľovej skupiny máš za sebou a teraz je na rade ukázať, čím je tvoj blog výnimočný. Konkurencia je silná a čitatelia vyberaví. Daj im dôvod, prečo by si práve tvoju stránku mali uložiť medzi záložky. Si odborníkom na danú tému? Venuješ sa jej už niekoľko rokov? Máš v „kapse“ rôzne ocenenia? Alebo je to vášeň, ktorej venuješ celý svoj voľný čas? Verím tomu, že určite za založením tvojho blogu stojí nejaký super dôvod. Vykrič ho do sveta.

microphone

Čas na tvoj príbeh

Tvoje ego celý čas netrpezlivo čakalo na túto chvíľu. Až teraz, keď sa čitatelia zamilovali do konceptu tvojho blogu a keď zistili tú špeciálnu hodnotu, ktorú im ponúkaš, je čas na veľké predstavenie toho, kto za tým všetkým stojí. Čas na to, aby sa zamilovali do teba. Nepokaz to tým, že ich začneš nudiť informáciami odkiaľ si, koľko máš súrodencov, čo študuješ a podobne. To robí skoro každý. V tejto chvíli ten sympatický človek z baru zistil, že máte spoločnú vášeň. Rozviň to a porozprávaj pútavý príbeh o tom, ako tvoja láska ku kubizmu prepukla v tvojich troch rokoch, pri prvej kresbe slniečka zloženého z trojuholníkov. Opíš, čo ťa inšpirovalo založiť tento blog a ako vyzerali začiatky. Do toho zakomponuj niečo o sebe, čo súvisí s témou, no neopisuj každý detail svojho života.

 

Ak blog píšeš sám/a, nehanbi sa za to a píš v jednotnom čísle, v prvej osobe. Nehraj sa na to, že máš tím 50 ľudí, ktorí pre teba píšu. Úprimnosť nadovšetko. Tým, že budeš o sebe hovoriť v jednotnom čísle a v prvej osobe dosiahneš to, že tvoj blog bude oveľa osobnejší a vytvoríš si s čitateľom silnejšie puto. Pre jeho posilnenie nezabudni pridať kvalitnú neselfie fotku, kde ti pekne vidno tvár. Ľudia si tiež veľmi radi pozrú, kde vznikajú tie skvelé príspevky. Uprac si svoj stôl a podeľ sa s čitateľmi o trochu súkromia.

Ukáž im smer

Nováčik na tvojom blogu môže byť zo všetkej tej lásky trochu dezorientovaný, a preto je užitočné nasmerovať ho na zaujímavé články alebo stránky, ktoré mu chceš ukázať. Pridaj aspoň 3 odkazy na kvalitné články, kde si váš vzťah vyskúša naostro.

Námornícky uzol

Všetci sme tvory zábudlivé. Obzvlášť v internetovom prostredí, ktoré je preplnené podnetmi. Aj napriek tomu, že čitateľ teba a tvoj blog zbožňuje, ľahko sa stane, že na teba zabudne. Preto si ho musíš priviazať, čiže pripomenúť mu, aby sa prihlásil do tvojho newsletteru a spojil sa s tebou cez Facebook stránku, Twitter, Instagram, Pinterest a všetko čo máš. Ponúkni mu tlačidlá, kde to vybaví jedným klikom. Nezabudni pridať kontakt na seba.

social-media

 

Ako sa k tebe dostanú?

Posledná vec, ktorú musíš premyslieť je, ako sa čitatelia na túto stránku dostanú. Niektorí blogeri namiesto názvu stránky „O mne“ používajú radšej „Začni tu“ alebo „Kde začať“. Túto stránku umiestnia v menu ako prvú a noví dezorientovaní čitatelia hneď nájdu svoj maják. Tak to urobil na svojom blogu napríklad aj Dušan Plichta, ktorý mimochodom podľa môjho názoru zvládol túto stránku najlepšie spomedzi všetkých tohtoročných víťazov Blogera Roka.

o mne
Taktiež sa mi veľmi páči, keď blogeri využijú miesto v bočnom paneli a umiestnia tam svoju fotku a krátky úryvok o sebe odkazujúci na stránku „O mne“, tak, ako napríklad Marianna. Takýto odkaz je podľa mňa neprehliadnuteľný.

o mne



Stlač „Publikovať“ a máme to za sebou! Verím, že čas venovaný budovaniu tejto stránky neoľutuješ. Držím ti palce, aby chémia medzi tebou a čitateľmi stále silnela. 🙂 Ak vieš o nejakých ďalších tipoch, alebo sa chceš podeliť o svoj názor na článok, neváhaj napísať komentár. 🙂

The following two tabs change content below.

Juliána Krišková

Študentka MBA, ktorá sa venuje online marketingu a spravuje Facebook stránku WordPress Slovensko. Veľmi rada cestuje, sníva a filozofuje. Momentálne žije na Taiwane.

5 komentárov


    1. Ahoj Radoslav, super, že si na tom zamakal! 🙂 Podľa mňa by bolo skvelé, keby si pridal nejakú svoju fotku v dobrej kvalite. Pôsobilo by to osobnejšie. 🙂

      Odpovedať

  1. Perfektný článok. Dúfam že si ho viacero ľudí najmä blogerov zoberie ku srdcu, pretože aj ja sama často keď prídem na nejaký blog, tak jedna z prvých vecí je že hľadám a pozerám sekciu ,,o mne,,

    Odpovedať

    1. Ahoj Patrícia, ďakujem za pochvalu. Som rada, že sa ti článok páči. 🙂 Nepochybne je sekcia „o mne“ veľmi dôležitá, bohužiaľ však aj často zanedbávaná.

      Odpovedať

Pridaj komentár