O lajkoch a o ich užitočnosti, respektíve zbytočnosti sa už popísalo mnoho. Google je plný článkov, v ktorých sa píše o tom, ako sú lajky zbytočné a absolútne k ničomu.
Obsah
Nič nie je len čierne alebo biele
Poďme sa pozrieť na 50 odtieňov zmyslu lajkov na Facebooku a dajme im šancu obhájiť si ich dôležitosť.
Dosah postov na Facebooku klesá. To je fakt. A vie to dokonca aj samotný Facebook. Aké prekvapujúce. Dôvod? Ide Facebooku iba o reklamu alebo je to zložitejšie? S konšpiračnými teóriami chvíľu počkajte. Pravda bude asi niekde uprostred.
Je jasné, že väčšina príjmov Facebooku pramení práve z reklamy. Môžeme teda tvrdiť to, ako nás chce Facebook riadiť a firmy donútiť platiť. Prečo to ale nie je zlé? Vysvetlím neskôr. Premýšľajte o tom.
Výsledkom zmien v dosahu Facebook postov (angl. Facebook reach) je to, že zatiaľ čo počet ľudí, ktorí vaše príspevky videli klesá, tí ktorí ich videli sú cennejší. Skrátka, dnes si ľudia dávajú extra záležať na tom, čomu/ komu dajú svoj lajk. Ak vám svoj lajk už dajú, pravdepodobne ste získali naozajstného fanúšika a nie len ďalšie číslo do štatistík. Zmysel tohto celého je v tom, že Facebook sa snaží zbytočných fanúšikov odstrániť.
Nájdite svojich fanúšikov
Môžete dostať viac, ako si myslíte práve správnym cielením. Každý svoj príspevok dokážete zacieliť. Toto cielenie je založené na rôzynch charakteristikách, podľa ktorých sa nezameriavame na všetkých používateľov, ale na konkrétne skupiny či typy.
Môžete použiť viacero kritérií:
Pohlavie, rodinný status, vzdelanie, vek – efektívne najmä pre e-commerce.
Miesto, lokalita – dôležité cielenie najmä pokiaľ sa jedná o lokálnu stránku a fanúšikov chcete získať najmä zo svojho okolia.
Jazyk – prihovárajte sa v jazyku, ktorému budú vaši potenciálni fanúšikovia rozumieť.
Záujmy – cieliť môžete aj podľa záujmov vašich potenciálnych fanúšikov. Pri tomto nastavení platí, čím lepšie poznám svoju cieľovku, tým je cielenie jednoduchšie.
To znamená, že pokiaľ máte e-shop s detským oblečením, môžeme predpokladať, že ak má niekto lajknutý váš e-shop, je veľká pravdepodobnosť, že bude mať lajknutú stránku Modrý koník, detský bazár, Coccodrillo, HM kids…. To znamená, že cielime podľa záujmov a naša reklama sa bude zobrazovať aj používateľom, ktorí majú lajknuté spomenuté Facebook stránky.
Čas sú peniaze
Aký drahý je váš čas? Teraz hovorím o Facebook reklame. Zaplatenie reklamy na Facebooku bude pravdepodobne lacnejšie, ako váš čas strávený nad vymýšľaním postov, stratégií a obsahu. Vy nie ste socialmedia guru, vy by ste sa mali venovať najmä svojmu biznisu. Platená reklama je preto vo vašom prípade pravdepodobne efektívne riešenie, pomocou ktorého môžete osloviť veľké množstvo ľudí.
Vo videu je sila
Facebook prišiel s rolovacími videami v newsfeede už dávnejšie a používatelia reagovali pozitívne. Videá sú aktuálne veľmi populárne a ak sa pozrieme na celkový engagement postov, ten má asi takúto následnosť:
Video → foto → text
Na Facebooku sa snažte mať skutočných fanúšikov. Nie iba niekoho, kto vám dal lajk kedysi, lebo lebo … nikto už nevie prečo. Taký lajk je zbytočný.
Čo však chcete viac ako fanúšikov a lajky? E-maily.
Vzácnejšie ako fanúšik na Facebooku je už iba fanúšik a jeho e-mail. Zbierajte a tvorte si databázu kontaktov. Urobte kampaň. Ponúknite benefit, e-book, ktorý bude zadarmo, prípadne iný bonus. A samozrejme, vypýtajte si e-mail. Napríklad cez modul Bloom, o ktorom si môžete viac prečítať v článku.
Dúfam, že vás tento článok inšpiroval k ďalším marketingovým tipom.
Čo si myslíte vy? Sú lajky na Facebooku zbytočné alebo to vidíte podobne ako ja?
Podeľte sa s nami o tom v komentároch 🙂
Facebook lajky určite nie sú zbytočné, dokonca pridávajú aj malilinkú hodnotu pre danú stránku z hladiska seo … Každý jeden lajk je dobrý okrem takých, ktoré sú kúpene a reálne ich spravili nejaký roboti alebo fake účty. Čo sa týka reklamy na fb tak tam je veľmi pekne spracované to cielenie na rôzne skupiny len človek sa s tým musí tiež trochu vyhrať ale momentálne ppc na facebooku vychádza efektívnejšie ako ppc v google.