Majú slajdre svojich 15 minút slávy za sebou?

So slajdermi je to ako s pop-upmi alebo platenou reklamou. Buď vám nevadí, ignorujete ju alebo vás vytáča a neznášate ju. Je jedno do ktorej kategórie patríte, každopádne, pop-upom, platenej reklame a tiež slajderom sa úplne vyhnúť nedá. Nejde len o to. Priznajme si, oni do istej miery jednoducho fungujú. Pop-upy, slajdre a reklama majú za úlohu upútať našu pozornosť.


Slajder je prvá vec, ktorá návštevníka na vašej stránke upúta. Jeho cieľom je, okrem vizuálneho zážitku aj to, aby používateľ na slajder klikol. Problém je však to, že slajdre návštevníci vo väčšine prípadov ignorujú.
Erik Runyon, technický riaditeľ marketingovej komunikácie na University of Notre Dame vo svojom prieskume zistil, že na slajder knikne len 1% návštevníkov. Z tohto percenta dokonca až 84% klikne aj tak len na prvý obrázok.

slidebar click

Pýtate sa prečo? Veď slajderom môžeme zobraziť viac informácií. Otočme kocku a pozrime sa na situáciu z inej strany.

Odborník a vedec Thijs de Valk v jednom zo svojich článkov hovorí: “ Jednoducho, mať slajder na webe spôsobí nižšie predaje. Slajder zabíja ranking a konverzie!”

Medzi tienisté stránky slajderov patrí to, že majú negatívny dopad na conversion rate, search engine ranking a tiež user experience.
Môžu tiež spôsobiť, že vaša stránka sa bude načítavať pomalšie, ako by sa mala.
Tak isto sa stáva, že slajdre nefungujú správne a nie sú dostatočne citlivé, čo sa prejaví vtedy, ak si prezeráte web na mobilnom zariadení.

Trend v roku 2015 hovoril o nahradzovaní slajderov full-width a full-page obrázkami.
slider trend 15Do pozornosti sa v poslednom čase dostáva ako dobrá alternatívna voči slajderom aj tzv. Grid Style Layout. Príkladom tohto dizajnu je napríklad web Public class.
Public class – kreatívny e-shop založený vo švédskom Stockholme. Tím, ktorý tvoril web spolu so zakladateľmi e-shopu stavil na grid style layout, ktorý nás očarí hneď na úvodnej stránke. Dizajn je doplnený o efektné obrázky a pestrú paletu farieb. Z návštevy tohto webu stáva zážitok. Úplne ma očaril 🙂

Public class

Pozrite si ďalšiu alternatívu voči slajderom.

wordpress.com – Perfektný príklad toho, ako vie webstránka použiť obrázok presne tak, ako sa to má robiť. Kvalitný obrázok, jasné a zreteľné call-to-action. Obrázok je dominantný a priťahuje pozornosť. Slpnil presne to, čo sa od neho očakávalo.

Snímka obrazovky 2016-01-10 o 16.42.27

Nechcem však slajdre zatracovať úplne. Existuje aj pár takých možností, ktoré nie sú až tak zlé a stojí za to vyskúšať ich.

Meta Slider
meta slider
So svojimi viac ako 600 000 stiahnutiami je Meta Slider jeden z najpopulárnejších modulov. Ponúka 4 jQuery slidre – Nivo Slider, Coin Slider, Flex Slider a Responsive Slides. Každý zo slajderov má svoje efekty a viacero svetlých aj tmavších vizuálnych možností. Jeho pridanie je veľmi jednoduché. Na wordpress.org je dokonca aj video tutoriál. Meta Slider ponúka aj Pro verziu, ktorú môžete využívať za 19 USD na rok.

Soliloquy Lite
soliloquy plugin
Soliloquy Lite má na konte viac ako 90 000 stiahnutí. Je obľúbený najmä vďaka jednoduchému nastaveniu. Všetko, čo stačí urobiť, je chytiť a presunúť obrázok do nového slajderu a prispôsobiť ho. Ako chcete aby vyzeral, aké má mať rozmery, prechody a rýchlosť. Tak isto ako aj ostatné moduly, skopírujte a prilepte shortcode na stránku, kde chcete aby sa slajder zobrazil. Soliloquy Lite ponúka aj Pro verziu s viacerými vylepšenými funkciami.

Cyclone Slider
cyclone slider
Cyclone Slider je ďalší ľahko nastaviteľný modul, ktorý má viac ako 70 000 stiahnutí. Zobrazuje slajder s niekoľkými základnými možnosťami jeho nastavenia ako je rozmer alebo rýchlosť. Okrem free verzie si môžete stiahnuť aj vylepšenú platenú verziu, ktorá umožňuje napríklad export a import medzi šablónami.

Aký je váš názor na slajdre? Uprednostňujete na vašej stránke pred slajdermi radšej obrázky?
Podeľte sa s nami o svoj názor v komentároch 🙂

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

Jeden komentár


  1. Vďaka za informatívny článok v slovenčine!

    Rád by som ešte pripomenul, že existuje aj stredná cesta medzi používaním a nepoužívaním sliderov.

    A tým je kreatívne použitie animácií v slideroch, ktoré umožňujú vrstvenie, pričom vytvoríme iba jeden slide. Ten svojou animáciou zaujme návštevníka a pritom ide len o statický obsah. Ako príklad uvediem http://revolution.themepunch.com/wordpress-3d-scene/ Treba však sledovať, či príliš nezaťažujeme a nespomaľujeme našu webstránku daným riešením.

    Alebo je možné zobraziť call-to-action a využiť slider na postupnú zmenu obrázkov pod statickým textom. Niečo ako http://smartslider3.com/free-static/ Tento efekt je možné dosiahnuť aj bezplatnými modulmi, ako je Smart Slider 3 (https://wordpress.org/plugins/smart-slider-3/) alebo ho umožňujú aj page builderi ako je Beaver Builder (len v platených verziách, https://www.wpbeaverbuilder.com/).

    Je jasné, že mnou navrhnuté alternatívy sa dajú urobiť aj bez použitia slider modulov, avšak pre bežného používateľa WordPressu je to najjednoduchšia cesta.

    Osobne ale preferujem statické, no efektívne intrá webstránok.

    (Mimochodom, akosi nesprávne fungujú tieto (Jetpack?) komentáre. Pri dlhom komentári ako je tento sa skrýva tlačidlo na odoslanie – spôsobuje to výška iframu.)

    Odpovedať

Pridaj komentár