8 tipov ako zvládnuť novoročné upratovanie na webstránke

Rok 2015 je za nami. Teraz je čas pozrieť sa a zhodnotiť to, čo fungovalo a z čoho si vziať príklad a urobiť to v roku 2016 lepšie. Jasné, v podstate to nemusíte vôbec riešiť a vracať sa k úspechom či neúspechom predchádzajúceho roku. Ale, myslím, že zhodnotiť rok, poučiť sa z chýb a snažiť sa urobiť veci lepšie, nemusí byť vôbec na škodu.

1.) Nový image

excellent 1

Nový rok, nový image? Čo vy na to? “Nový image” môže znieť trochu drasticky, ale kedy bude lepší čas na viditeľnú zmenu? Odrazte sa od štatistiky, ktorú poskytuje Google Analytics. Zanalyzujte, čo funguje a čo má zmysel. Na druhú stranu, zmeňte to, čo nefunguje. Či už pôjde o dizajnové prvky, call-to-action prvky alebo grafiku. Ak je pre vás takáto zmena príliš, možno skúste zmeniť dizajn newslettera či prihlasovacieho formulára. Inšpirujte sa aktuálnymi dizajnovými trendami, možno vás osloví flat design alebo tzv. Grid Style Layout ako alternatíva voči slajderom. Možností je naozaj mnoho. Prepojte vizálnu stránku s obsahovou. Inšpirujte sa napríklad aj našim článkom ako vyzerá dobrý UX dizajn v praxi.

2.) Analyzujte TOP príspevky a TOP najnavštevovanejšie stránky 

analyza

Aj k tejto analýze vám výrazne pomôže nástroj Google Analyticswww. Analýzou získate prehľad o tom, čo bolo efektívne, na čo návštevníci našej stránky reagovali a čo ich naopak až tak nezaujalo. Pozrite sa na svoju aktivitu detailnejšie a premyslite si, ktoré aktivity môžete využiť aj v budúcnosti. Možno mali veľký úspech kvalitné obrázky alebo to bol zaujímavý obsah. Alebo to boli súťaže a akcie či kvalitný tovar, ktorý predávate. Toto všetko vytvára konverzie. Možností je mnoho. Treba prísť na to, čo prinieslo najväčší úspech.

3.) Analyzujte a vylepšujte obsah

smile

Hlavné stránky, ako sú kontakt, o nás či domovská stránka majú v drvivej väčšine pochopiteľne vysoký traffic. Ak začínate analyzovať obsah, začnite s jednoduchšími vecami. Skontrolujte linky, či naozaj fungujú a pozrite sa aj na veľkosti obrázkov. Kontrola veľkosti obrázkov je dôležitá. Príliš veľké obrázky môžu totiž spôsobiť, že stránka sa bude načítavať pomalšie ako by sa mala. Rýchlosť stránky si jednoducho preveríte na pingdom. Obrázky majte vo formáte jpg. Pri blogových príspevkoch analyzujte, ktoré príspevky mali najväčšiu čítanosť a zistite, prečo to asi bolo. Pomohol vám jedinečný štýl, kvalita, dobrý nadpis alebo kvalitný obrázok?

4.) Testujte

a:B testing

Využite A/B testing. Predtým, ako sa pustíte do náhodných zmien, premyslite si možnosť A/B testingu. Testovaním vychytáte chyby a zistíte ktorá verzia bude pravdepodobnejšie účinnejšia.

5.) Plánujte

plan

Do nového roku vymyslite plán. Plán a plánovanie je z časti psychologická záležitosť, no môže priniesť úplne iný pohľad a prístup k práci a biznisu. Vďaka plánu budete mať lepší prehľad o tom, čo robíte a na konci roka sa vám budú všetky aktivity lepšie vyhodnocovať a spätne kontrolovať. Pravdepodobne uvidíte veci jasnejšie, v iných súvislostiach a ľahšie sa vám bude čítať medzi riadkami. Plán nemusí byť detailne prepracovaný. Nemusíte sa ho ani striktne držať. Stačí, že sa ho budete pridržiavať. Plán vám pomôže vytvoriť strategický obsah s väčším efektom. Majte vo veciach systém. Možno zistíte, že vôbec nie ste tak stratení ako sa vám na začiatku zdalo :)

6.) SEO 

SEO

Poučky o tom, čo je to SEO vynechám. Určite to už veľmi dobre viete, aj pokiaľ ste už pár článkov na wp.sk čítali. Isté je, že SEO sa neustále mení a vyvíja ako počasie v trópoch. To, čo platilo včera, už zajtra platiť vôbec nemusí. Ako je na tom vaša stránka a SEO optimalizácia? Nenastavovali ste SEO ešte minulý rok v marci? Zamyslite sa. Predtým, ako začnete robiť zmeny, pozrite si, ako sa robilo účinné SEO v roku 2015. Uistite sa, že máte na vašej stránke nejaký z množstva ponúkaných SEO modulov. Napríklad All-In-One  SEO Pack vám pomôže v tom, že už nikdy viac nezabudnete na meta description.

7.) Budujte si silnú databázu kontaktov

databaza

Stanovte si aktuálnu stratégiu a ciele. Rozšírte databázu svojich kontaktov. Pomôže vám na to napríklad MailChimp, ktorý určite veľmi dobre poznáte. Je to skvelý nástroj na tvorbu newsletterov s množstvom tém a grafických šablón. Dajte návštevníkom možnosť zaregistrovať sa. Môžete skúsiť pop-up, možnosť stiahnutia e-booku zadarmo. Ako sa hovorí, pop-upy pravdepodobne nemáte radi, ale fungujú. Nič však netreba siliť. Aj pop-up sa dá využiť tak, aby fungoval a zároveň tak, aby neotravoval.

8.) Skontrolujte si zabezpečenie, zálohy a údržbu 

udrzba

Tieto kroky môžete robiť buď manuálne alebo využite pomoc modulu, ktorý to bude robiť automaticky za vás. Nezabudnite sa ubezpečiť, či bezpečnostný modul naozaj funguje. Dostávate od neho upozornenia či oznámenia? Tieto informácie vám môžu pomôcť. Sledujte ich. A nakoniec, nezabudnite si urobiť poriadok v moduloch. Tie, ktoré nepoužívajte vyhoďte.

Myslite na to, že hocičo, čo urobíte, či už len malú zmenu, môže to mať na vašu stránku a jej návštevnosť veľký vplyv. Nepríďte o potenciál, ktorý vaša webstránka má a pracujte na tom, aby bola každým dňom lepšia a lepšia :)

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

2 komentáre

Pridaj komentár