Tajomstvo efektívnej Landing page

Prvá vec, ktorú si treba ujasniť je: Nikdy nehovorte o Landing page ako o Homepage. Je to ako keby ste povedali, že americká pizza s kečupom je taká istá ako pravá talianska. Ťažko, že?
V tom máme jasno. Poďme si povedať, čím je Landing page typická. Je to prvá stránka (angl. page) na vašom webe, s ktorou prichádzajú vaši návštevníci do kontaktu. Je tiež takzvanou vstupnou bránou k reklame, čo ide ruka v ruke s tým, že býva optimalizovaná.

Snímka obrazovky 2015-10-18 o 15.49.49
Poznáme dva typy Landing page. Anglický preklad si v tomto prípade kvôli lepšej autenticite odpustím.

1.) Click – through

Takáto Landing page vyzýva návštevníka ku kúpe. Zväčša prostredníctvom tlačidla “learn more” alebo “contact us”.

2.) Lead generation

Tento typ Landing page máva špecifické zobrazenie. Jej hlavným cieľom je získať od vašich návštevníkov užitočné informácie. Táto forma obsahuje aj niekoľko polí na vyplnenie a výzvu ku call-to-action.

Čo môžete návštevníkom na vašej Landing page ponúknuť?

  • kupón
  • registráciu na webinár
  • registráciu na udalosť
  • možnosť stiahnuť si zadarmo e-book
  • registrácia na bezplatný kurz
  • možnosť konzultácie
  • registrácia k odoberaniu newsletteru

Aby bola vaša Landing page efektívna musíte mať jasno v určitých pojmoch. Poznáte ich všetky?

A/B testing: V online marketingu je A/B testing základom pre optimalizáciu webu. Testovane spočíva v testovaní účinnosti dvoch (prípadne viacerých) verzií Landing page. Testovať môžete premenné, produkty …

Bounce Rate: Predstavuje percento návštevníkov, ktorí odchádzajú z vašej stránky pretože nenašli, čo hľadali

Konverzie: Konverzie predstavujú na vašej stránke vykonanie určitej akcie

Converzion Rate: V tomto prípade hovoríme o percente úspešne vykonaných akcií. Najčastejšie nákupu.

Lead: Sú zákazníci, ktorí prejavia záujem o váš produkt, službu ..

KPI: Key Performance Indicators alebo kľúčové ukazovatele výkonnosti. Sú to špecifické metriky, ktorými meriate ciele svojich kampaní (dopad, počet návštevníkov…)

ROI: Return On Investments alebo miera návratnosti. Meriate ňou zisk z vašich marketingových aktivít

Čo by mala Landing Page obsahovať?

HNCK5658
1. Headline: V slovenskom preklade, titulok. Je to prvá vec, ktorú si budú vaši návštevníci na vašej Landing page všímať. Headline by mal popisovať to, čo ponúkate. Najlepšie stručne a výstižne.

2. Subheadline: V slovenskom preklade podnadpis alebo podtitulok. Ten by mal podporiť vyhlásenia, ktoré ste poskytli v titulku.

3. Vizuál: Inak povedané obrazový prvok, fotografia, snímka alebo video. Úlohou týchto prvkov je získať si pozornosť návštevníka. Ak vizuály zaujmú, zákazník sa s vašou ponukou bude chcieť spojiť aj osobne.

4. Call-to-action: Často sa označuje aj ako výzva k akcii, ktorú chcete, aby vaši zákazníci vykonali. Takáto call-to-action (CTA) zvyčajne prichádza v podobe tlačidiel ” show more” a podobne …

5. Benefits: Vaša stránka  by mala obsahovať zoznam výhod, ktoré môžu vaši zákazníci získať. Tak im ich ponúknite. Odporúčané číslo je 3 až 5. Ale je to na vás. Tieto čísla sú len štatistika. Riadte sa hlavne sebou.

6. Unique Selling Proposition (UPS): Tento výraz vyjadruje niečo, čím sa líšite od iných. Viete to? Dajte o tom jasne vedieť aj vašim zákazníkom. Táto informácia zvykne byť aj súčaťou nadpisu alebo podnadpisu.

7. Mobile friendly version: O tom sa nebudem dlho rozpisovať. Aby bola vaša webstránka mobile friendly je dnes už samozrejmosťou. Presvedčiť by vás malo aj to, že viac ako 51%  používateľov si prezerá stránky najmä na mobilných zariadeniach.

Vaša stránka už obsahuje všetko dôležité. ako ju teda zefektívniť?

  1. KIS. Keep it simple. Už ste o tomto spojení počuli? Nie jenič horšie ako preplnená a neprehľadná webstránka.
  2. Jedna ponuka. Na vašej stránke majte iba jednu ponuku. Je to nesmierne dôležité. Landing page musí mať jednoznačnú message.
  3. Nezabudnite na obrázky. Svoju ponuku ukážte aj vizuálne. Podnieťte návštevníka k predstavivosti a fantázii.
  4. Nepoužívajte bežné obrázky. Reklamné obrázky a fotografie návštevníci ignorujú. Takže žiadny gýč.
  5. Tlačidlo Call-to-action. Toto tlačidlo urobte dostatočne výrazné. Aby ihneď udrelo do očí. Vynechajte zbytočné informácie a texty.
  6. Formuláre. Pokiaľ ich používate,znížte ich povinné polia na minimum. Nikomu sa neche vypĺňať veľké množstvo rôznych infomácii. Ani vám.
  7. Odpočítavanie. Využite časovo obledzenú ponuku. Takáto ponuku viac láka k akcii. Ak zákazník vidí, ako sa ponuka akcie odpočítava, podvedome ho to núti poponáhľať sa s objednávkou.

Dúfam, že vás tieto tipy inšpirovali a vašu Landing page vyšperkujete aj vďaka nim k dokonalosti.
Pokiaľ máte aj vy svoje overené tipy, podeľte sa s nimi v komentároch nižšie.

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

Pridaj komentár