Najdôležitejšie SEO tipy roku 2015

Máme tu nový rok a pri tejto príležitosti som sa rozhodla napísať článok, v ktorom zhrniem tie najdôležitejšie tipy na dobré a účinné SEO za rok 2015.

Najskôr si v krátkosti vysvetlime, o čom sa v tomto príspevku budeme rozprávať. Skratka SEO, po anglicky Search Engine Optimization alebo optimalizácia pre vyhľadávače, patrí medzi najefektívnejšie formy reklamy v oblasti online marketingu. Pokiaľ sa budeme ešte chvíľu motať medzi definíciami, môžeme nájsť aj to, že SEO “je súbor techník, za pomoci ktorých zlepšujeme automatizované indexovanie stránky v internetových vyhľadávačoch.” Jeho cieľom je zlepšovať pozície vo výsledkoch vyhľadávania. V našom prípade vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Tento vyhľadávač je v našich zemepisných šírkach najpoužívanejší. Nechajme poučky tak a poďme na jednoduchšie znenie. SEO je súbor aktivít, ktoré nám pomôžu k tomu, aby sa naša stránka nachádzala na najvyšších priečkach vo vyhľadávačoch. V skratke.

SEO - Search engine optimization

SEO je jedna z foriem marketingu, za ktorú nemusíte platiť. Teoreticky. Iba vtedy, ak viete, ako na to. Ak vám niekto tvrdí, že vám za “výhodnú cenu” vie garantovať prvé miesto vo vyhľadávaní, pravdepodobne to sľúbil okrem vás aj ďalším 20-tim ľuďom. Nikto presne nepozná algoritmy Google, na zákade ktorých rozhoduje o tom, ktorá stránka bude na tých najvyšších priečkach. Môžeme to len skúsiť predpokladať. Google pravidelne aktualizuje svoj algoritmus pre filtrovanie spamu a snaží sa o celkové skvalitnenie vyhľadávania a toho, aby stránky poskytovali kvalitný a relevantný obsah.

Od roku 2011 urobil Google veľký progres v oblasti kontroly webstránok a zvyšovania úrovne vyhľadávania vami hľadaných výrazov. Začal trestať stránky s nekvalitným obsahom a vysokým pomerom reklamy v obsahu. V roku 2012 si posvietil na nerelevantné spätné odkazy. Rok 2015 znamenal aktualizáciu vyhľadávania na mobilných zariadeniach a lokálneho vyhľadávania.

Poďme na konkrétne SEO opatrenia

1.) Rýchlosť stránky
Rýchlosť načítania stránky je veľmi dôležitý SEO faktor. Vaša stránka by sa mala načítať v priemere do 2-3 sekúnd. Inak vám to môže spôsobiť nepríjemnosti spojené s negatívnou používateľskou skúsenosťou (user experience). Znamená to, že používateľ vašu stránku zavrie ešte akôr, ako sa mu vôbec načíta. Načítanie stránky môžete zrýchliť napr. odstránením modulov, ktoré nepoužívate alebo kompresiou obrázkov. Výrazne vám môže pomôcť aj cache modul, ktorý vytvorí kópiu stránky, kde sa načítajú len tie najnutnejšie časti a tým sa skráti čas načítavania.

2.) Kľúčové slová
Kľúčové slová používajte prirodzene a nenútene. Algoritmus Google je veľmi inteligentný. Rozumie nie len kľúčovým slovám, ale aj celým frázam. Preto sa snažte kľúčové slová využívať tak, aby celkový obsah pôsobil zaujímavo a užitočne. Prázdne slová sa nechcú čítať nikomu.

3.) Relevantný obsah
Svojim návštevníkom poskytnite hodnotný a zaujímavy obsah. Pretože obsah je to, prečo ľudia vyhľadávajú vašu webstránku. S kvalitným obsahom ide ruka v ruke vyššia návštevnosť a tým pádom aj vyššie priečky vo vyhľadávačoch. Neustále buďte v obraze a reagujte na aktuálne témy.

4.) Sociálne siete
Aktívna prezentácia a prispievanie na sociálne siete vám pomôžu spojiť sa s vaším publikom a udržiavať s ním pravidelnú komunikáciu.

5.) Spätné odkazy
So spätnými odkazmi sa úzko spája linkbuilding, ktorý patrí pod tzv. off-site SEO. Pri vytváraní spätných odkazov myslite na to, že by mali byť relevantné. Nesnažte sa Google oklamať a vytvárať spätné odkazy, ktoré nebudú súvisieť s obsahom a danou témou.

6.) Nastavte si permalinky
Permalink môže mať rôzne podoby. Napríklad:  http://mojastranka.sk/efksfnsfne6768Hjjj alebo http://mojastranka.sk/uvod. Asi sa zhodneme na tom, že druhá možnosť je vizuálne príťažlivejšia. Permalinky nastavíte nasledovne:
nástenka/dashboard→ settings/nastavenia→ permalinks/permalinky
Pamätajte na to, že permalinky by ste nemali meniť. Ak už je raz nejaký odkaz aktívny na stránke alebo na sociálnej sieti, ak ho zmeníte, nebude fungovať a vy tak môžete stratiť návštevnosť.

7.) Veľkosť obrázkov
Príliš veľké obrázky môžu byť jedným z faktorov, prečo sa vaša stránka načítava pomaly. Ideálna veľkosť je okolo 30 – 90 kB. Samozrejme, po tom, ako veľkosť obrázku upravíte, skontrolujte si ako vyzerá a či sa jeho kvalita až príliš neznížila.

pic-on-web

8.) Názov obrázkov
Snažte sa svoje obrázky pomenovať. V ich popise využite kľúčové slová, ktoré vystihujú, čo sa na obrázku nachádza. Vďaka takému popisu sa vaše obrázky budú vyskytovať aj v Google vyhľadávaní obrázkov.

9.) Odlíšte sa
Nakoniec, podľa mňa to najdôležitejšie. Ako hovorí heslo jednej kampane značky Apple, “think different” alebo rozmýšľajte inak. Pozrite sa na vec z iného uhlu. Zapamätajte si, že je v poriadku mať obdivovateľov, no tak isto aj kritikov. Ak sa budete snažiť vyhovieť každému, nakoniec nevyhoviete nikomu 🙂

image

Nechcem tvrdiť, že SEO je najdôležitejšia marketingová aktivita, ale tiež nechcem spochybňovať jeho dôležitosť. V prvom rade je dôležité to, aby ste vašej cieľovej skupine poskytli to, čo chce a po čom túži. Úspech nezávisí iba od dobrého SEO, ale aj od vizuálneho zážitku. Na samotnom SEO sa musí neprestajne pracovať. Nie je to iba jednorázová záležitosť. Je to dlhodobý proces, ktorý keď budete robiť dobre, na konci pozberáte všetku úrodu. A nakoniec prídete na to, že snaha a poctivá práca priniesla ovocie, teda vlastne, vytúžené vysoké priečky.

Dúfam, že vás dnešný článok inšpiroval a motivoval 🙂

Čo vy a SEO? Vyznáte sa v ňom alebo máte pocit, že je pre vás ešte stále veľkou neznámou? Poďeľte sa s vašimi postrehmi v komentároch nižšie 🙂

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

5 komentárov


  1. Zdravim, na udod by som rad podakoval za vase podnetne clanky na wp.sk, ktore vzdy rad precitam. Mal by som jednu otazku ohladom obrazkov a SEO. Pripravujem viacjazycny web a chcel by som vediet aky velky vyznam ma samotny nazov suboru obrazka (napr. modre-okno.jpg) z hladiska SEO. Je lepsie pre kazdy jazyk premenovat vsetky obrazky (cize v EN blue-window.jpg a mat ich tam v podstate duplicitne), alebo staci jeden subor a rozne popisy v ALT a TITLE?
    Za odpoved dakujem a tesim sa na dalsie vase zaujimave clanky.

    Odpovedať

    1. Tak nasledovne: tovar alebo obrazok by mal mat ten isty nazov ako nazov clanku alebo tovaruv nasledovnom formate modre_nebo. jpg png atd . ked nedate nic sa nedeje len vas posunie nižsie vo vyhladavani

      blog.kremik.sk

      Odpovedať

Pridaj komentár