9 tipov ako zvýšiť Conversion rate

Máte svoje podnikanie postavené na e-commerce? Ponúkate tovary alebo služby prostredníctvom e-shopu? Funguje váš web, ako prostriedok na komunikáciu s aktuálnymi aj potenciálnymi  klientami? Ak ste na väčšinu otázok odpovedali “áno”, tento príspevok o conversion rate je určený pre vás. Verím, že vás inšpiruje.

Na začiatku si v skratke definujme, čo je to conversion rate alebo v preklade konverzný pomer.
Konverzný pomer je dôležitou súčasťou online marketingu. Jednoducho povedané, vyjadruje % návštevníkov, ktorí na stránke vykonali požadovanú akciu. Je vyjadrený ako percentuálny pomer počtu úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke. Konverzný pomer vám môže pomôcť získať vyšší počet návštev a s ním spojený aj vyšší konverzný pomer.

Správne zacielenie kampane podľa demografických ukazovateľov môže s mierou vašich konverzií urobiť zázraky. Zistite, kto sú vaši zákazníci, kde sa nachádzajú, aká je úroveň ich vzdelania, aké sú ich príjmy, z akých zariadení najčastejšie prichádzajú na vašu webstránku.

1. Ukážte hodnoty

iphone

Na to, aby ste svojim zákazníkom ukázali, že im viete poskytnúť niečo hodnotné nemáte veľa času.Pozrime si príklad, ako to robí spoločnosť Apple. Prináša hodnotu, za ktorú si jej fanúšikovia radi zaplatia.
Forbes píše: “Marža pre iPhone 6 a iPhone 6 plus po zaplatení nákladov, montáže, testovania, záruky a ďalších odpisov sa pohybuje v rozmedzí od 56 – 59% . To sú čísla, ktoré sa veľmi približujú číslam predchádzajúcich modelov.”

Pýtate sa, prečo sú ľudia ochotní zaplatiť za produkt oveľa viac, ako je hodná jeho samotná výroba? Sociálna dôveryhodnosť v značku a jej produkty je v tomto prípade veľmi silný motív. Áno, je ťažké porovnávať sa so značkou, akou je Apple. No prečo sa ňou neskúsiť aspoň inšpirovať? Pracujte na tom, aby ste informácie o svojom produkte odovzdávali rýchlo a efektívne. Vytvárajte hodnoty, ktoré budú pre vašich zákazníkov inšpiráciou a za ktoré si ochotne aj priplatia. Pretože vaši zákazníci neplatia iba za produkt, platia aj za hodnotu produktu, ktorá síce nie je hmatateľná, no je o to silnejšia.

2. Alfou a omegou je obrázok a text

Je to zásadný krok na ceste za hodnotou vášho produktu. Viac obrázkov z rôznych uhlov, vhodné osvetlenie, pozadie a tiež možnosť zoomu obrázkov. K tomu vhodný popis s kompletnými, no výstižnými informáciami. Na toto všetko myslite pri prezentácii produktov na vašej stránke. Nezáleží na tom, čo predávate. Vybudujte ten najlepší internetový obchod. Nech už predávate hocičo. A na čom inom ako na WordPress by ste si váš e-shop mali postaviť? Inšpirujte sa viacerými veľmi peknými témami, ktoré WordPress ponúka. Napríklad témou Socute Shop.

socuteshop-free-theme

Zaujali ste návštevníka vašim produktom alebo službou? Máte vyššiu šancu, že u vás nakúpi. No ešte predtým ako tak urobí, musí vykonať pár dôležitých medzizastávok.

3. Platba

K úspešnému priebehu obchodu budete potrebovať aj spoluprácu platobnej brány, ktorá umožňuje to, aby platby bezpečne prebehli. Platobná brána overuje správnosť informácií, spôsob schvaľovania žiadostí, následné vygenerovanie potvrdzovacieho čísla a pokračovanie objednávky.  Musíte si uvedomiť, že bez platobnej brány váš e-shop nie je schopný akceptovať online platby. Inšpirujte sa aj článkom 9 modulov, vďaka ktorým bude zákazník váš e-shop milovať, ktorý vám poskytne tipy ako môžete váš e-shop čo najviac vylepšiť.

4. Rýchlosť stránky a UX

Rýchlosť stránky spomínam v článkoch dosť často. Pomalé načítanie stránky  môže výrazne znížiť  váš konverzný pomer. Štatistiky hovoria, že v prípade, ak sa vaša stránka načíta viac ako je odporúčané, môžete stratiť až 40% návštevníkov. S rýchlosťou stránky vám môžu pomôcť aj moduly, ako WP SuperCache či WP3 Total Cache. Svoju rýchlosť si môžete jednoducho odmerať. Viac o UX si prečítajte v článku UX a UI nie sú iba šifry. Odhaľte,čo všetko sa za nimi skrýva.

5. Email marketing
e-mail-marketing
Email marketing je efektívny spôsob, ako dostať zákazníkov späť na webstránku. Spôsob, ako zvýšiť konverzný pomer poskytujú viaceré moduly, dobre známe ako pop – upy. Pre veľa ľudí nie sú pop – upy práve tými najpoužívanejšími modulmi a často dlho rozmýšľajú nad tým, či ich vôbec používať. Môžu pôsobiť otravne a je jasné, že aktuálnych aj potenciálnych zákazníkov nechcete ihneď odradiť tým, že na nich budú vyskakovať okná s pop – upmi.
Ak sa naučíte pop – upy používať správne, môžu mať v konečnom dôsledku pozitívnu odozvu v podobe zvyšujúceho sa čísla odberateľov vášho newslettera. Vyskúšajte napríklad Bloom, to je jeden z najpopulárnejších pop – up modulov, ktoré sľubujú vyšší konverzný pomer. Ľahko ho nainštalujete a prispôsobíte. Vyskúšajte napríklad Pop – up Maker. Poskytuje veľa možností prispôsobenia a dobre sa s ním pracuje.

6. Recenzie

70% ľudí si pred tým, ako sa rozhodnú pre kúpu produktu pozrú viacero recenzií, ktoré im pri výbere pomôžu. Dobré recenzie vašich výrobkov môžu zvýšiť konverzný pomer až o 74%.

7. Registračný proces

Registrácia zákazníka je skvelý nápad, no ľudí k tomuto kroku nesmiete nikdy nútiť. Registráciu vždy ponúkajte iba ako možnosť. A napokon, registračný proces uľahčite tak, ako to len pôjde. Nežiadajte ľudí o zbytočne veľa informácií. Môže ich to odradiť a kontaktný formulár vám nevyplnia.

8. Poštovné zadarmofreeshipping

Ponúknutím poštovného zadarmo vždy získate plusové body naviac. Pokiaľ neponúkate poštovné zadarmo pre každého zákazníka, ponúknite ho aspoň verným zákazníkom, alebo tým, ktorí nakúpia viac ako len raz. Štatisticky, až 61% zákazníkov svoj nákup zruší, pokiaľ má za poštovné platiť.

9. Call to action

A samozrejme, call to action nakoniec, ako výzva k akcii. Ak nevyzvete ľudí k tomu, aby urobili to, čo od nich žiadate, neurobia to. Prihovorte sa im ich jazykom a motivujte ich k vykonaniu akcie, ktorú chcete, aby vykonali. Call to action v prípade e-shopu je tlačidlo “kúpiť”.

conversion_rate_buy_now_konverzny_pomer

Je viacero spôsobov ako zvýšiť konverzný pomer. Poznáte ešte nejaké, ktoré v článku neboli spomenuté? O skúsenosti sa s nami pokojne podeľte v komentároch nižšie :)

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

2 komentáre


  1. Článok bol výborný, informácie, ktoré som sa dozvedel si rád vyskúšam v praxi :)

    Zaujíma ma ešte ako sa volá Váš plug-in, ktorý umožňuje zdieľanie článku cez sociálne siete?

    Ďakujem za odpoveď 😉

    Odpovedať

Pridaj komentár