Ako na sociálne siete? Pripravte si dobrú stratégiu.

Pred 10 rokmi sme sociálnym sieťam neprikladali takú veľkú dôležitosť a silu, ako je tomu dnes. To, že sa stali (takmer) nevyhnutnou súčasťou marketingu vie už každý. Na začiatku boli pochybnosti a nedôvera. Časy sa zmenili a dnes je všetko inak. Otázka neznie, či robiť sociálne siete. Otázka znie, ako robiť sociálne siete čo najlepšie.

Zatiaľ čo význam sociálnych sietí kontinuálne rastie, mnoho firiem sa stále čuduje tomu, že úsilie, ktoré sa do nich vkladá sa skutočne aj oplatí. Čím skôr si dôležitosť sociálnych sietí a samotného marketingu uvedomíte, tým lepšie pre vás. Sociálne siete môžu zlepšiť váš biznis a celkové povedomie o značke. Podľa štastistík má svoju Facebook stránku viac ako 80% firiem. Jedna vec je Facebook stránku mať a druhá vec je, vedieť ju aj efektívne a strategicky využívať.

images

Čo pre vás môžu sociálne siete urobiť?

1. Získajte nových zákazníkov
2. Zlepšite povedomie o značke
3. Zvýšte predaj

Vyvolajte v ľuďoch túžbu po vašom produkte. Nastavte im zrkadlo a ponúknite riešenie.

Bude to chcieť systém!

Definujte si ciele:

1.) Špecifikácia – čím lepšie a konkrétnejšie si zadefinujete svoje ciele, tým ľahšie a jasnejšie uvidíte, čo musíte urobiť.
2.) Merateľnosť – vďaka merateľnosti uvidíte svoje pokroky
3.) Dosiahnuteľnosť – myslite realisticky. Je tento cieľ možné dosiahnuť? Je reálny?
4.) Čas – Koľko času asi budem na dosiahnutie tohto cieľa potrebovať?

Definujte si cieľovú skupinu:

Sociálne siete sú skvelý spôsob, ako si získať špecifickú cieľovú skupinu. Ešte predtým, ako si ju získate, musíte presne vedieť, kto vaša cieľová skupina je. Teraz, keď to už viete, cieľte na ňu. Skúste si vyšpecifikovať cieľovú skupinu čo najkonkrétnejšie. Pamätajte si, nikdy sa vám nepodarí získať si všetkých. Kto si chce získať všetkých, nezíska si v konečnom dôsledku nikoho.
Na svoju cieľovku cieľte na základe viacerých kritérií. Môže to byť vek, lokalita, plat, vzdelanie, kariéra, záujmy…

Týchto charakteristík sa pridržiavajte aj vtedy, ak budete vytvárať stratégiu. Snažte sa osloviť správnych ľudí v správnom čase, na správnom mieste a správnym spôsobom.

Vyberte si platformu:

Ak viete, akých ľudí si chcete získať, ostáva už iba zistiť, kde ich nájdete. Nebojte sa ísť cestou viacerých platforiem. Predtým ako si ale nejakú vyberiete, spýtajte sa sami seba:

1.) Chcete sa zamerať na B2B alebo B2C segment?
2.) Ako často budete publikovať obsah?
3.) Budete využívať sociálne médiá aj na zákaznícky servis?
4.) Budete zdieľať aj obsah, ktorý vám pošlú vaši zákazníci a sledovatelia?

Majte prehľad o číslach:

Je veľa rôznych špeciálnych metrík, ale všetky pre vás nie sú bezpodmienečne nevyhnutné.

Snímka obrazovky 2015-10-28 o 19.50.05

Menej je viac:

Platí to aj pre sociálne média. Nemusíte byť na všetkých existujúcich platformách. To nie je potrebné. Ak si vyberiete 2 – 3, bude to úplne v poriadku. Začnite s Facebookom, Instagramom. Twitter u nás nie je veľmi cool. Nezabudnite ale, že o vybrané účty na vybraných sociálnych sieťach sa musíme starať.
Akonáhle máte v tom, ktoré platformy využijete jasno, skúste sa o niečo viac vžiť do role vašej cieľovej skupiny. Už viackrát som to povedala. Ale verte mi, je to naozaj dôležité.

Obsah:

Tiež si dobre rozmyslite, aký druh obsahu budete zdieľať. Pokiaľ je súčasťou vášho podnikania najmä vizuálna stránka, určite nevynechajte Instagram.

Reagujte včas. Skvelým príkladom je stanica CNN. Spravodajstvo môže prežiť len, ak bude aktuálne. Stanica chápe, že reagovať včas je nutnosť.

Kľúčom k úspechu je prispôsobiť obsah, ktorý zdieľate na sociálnych sieťach vašej cieľovej skupine. Pri zvažovaní prístupu k sociálnym médiám sa riaďte heslom: Kvalita je lepšia ako kvantita.

Máte aj vy svoju stratégiu a to, čo pridáte na sociálne siete si ešte predtým dobre premyslíte?

The following two tabs change content below.

Patrícia Somorovská

Junior marketing a blogging at Webikon
Študentka marketingovej komunikácie sa okrem marketingu a copywritingu venuje aj maľovaniu a foteniu. Viac ako kino ju bavia galérie a cestovanie.

Pridaj komentár